Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 36 af 41 FørsteFørste ... 61626323334353637383940 ... SidsteSidste
Viser resultater 351 til 360 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Dette står sidst i English Mesh Lace Ved godt at det skal gentages fra række 15 men det er det sidste med at gentage til der ikke længere er nok masker.
    Havd menes der med det?

Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker skal tilpasses tilsvarende gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet i diagrammet.

klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loerup Se meddelelser
    Dette står sidst i English Mesh Lace Ved godt at det skal gentages fra række 15 men det er det sidste med at gentage til der ikke længere er nok masker.

Havd menes der med det?

Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker i midten skal tilpasses tilsvarende gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet i diagrammet.

Hjalp det ??

Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse

Havd menes der med det?

Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker skal tilpasses tilsvarende gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet i diagrammet.

ikke helt jeg har forstået det med imidten men det er det jeg har markeret oppe i teksten.
    Men det kommer måska når jeg kommer så langt?

Isanna Gæst
    ikke helt jeg har forstået det med imidten men det er det jeg har markeret oppe i teksten.
    Men det kommer måska når jeg kommer så langt?
    Det er når du strikker frem mod midten, at du gentager mønsteret. Og da mønsteret kræver 6 masker, betyder det, at når der eks. er 4 masker inden midten, kan du ikke strikke mønster her - de masker bliver så ventemasker.

Hmmm. håber det hjalp lidt på forståelsen. Ellers spørger du bare igen.

Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Det er når du strikker frem mod midten, at du gentager mønsteret. Og da mønsteret kræver 6 masker, betyder det, at når der eks. er 4 masker inden midten, kan du ikke strikke mønster her - de masker bliver så ventemasker.

Hmmm. håber det hjalp lidt på forståelsen. Ellers spørger du bare igen.

(indsæt selv smily for en aha oplevelse) nu forstår jeg det

Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Smukke smukke sjaler
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

Mosterkoster Gæst
    Så er jeg nået til mini vine. Nu er jeg nødt til at spørge? Jeg strikker efter den 2 siders opskrift og som jeg kan læse det, så er p. 2 og 4 ens. Men det er det ikke når jeg læser den "lange" udgave. Hvilken en af dem er den "korrekte".

Jeg véd jo godt at i sidste ende er det min version der er korrekt.

Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Så er jeg nået til mini vine. Nu er jeg nødt til at spørge? Jeg strikker efter den 2 siders opskrift og som jeg kan læse det, så er p. 2 og 4 ens. Men det er det ikke når jeg læser den "lange" udgave. Hvilken en af dem er den "korrekte".

Jeg véd jo godt at i sidste ende er det min version der er korrekt.
    Rent strikketeknisk er p 2 og p 4 ens - men men men, p 4 skal forskydes 2 m til den ene side i forhold til p 2. Ellers kommer "hullerne" til at ligge lige over hinanden, og det skal de ikke. Giver det mening?

Mosterkoster Gæst
    Så absolut, det tænkte jeg også, så må jeg lige spørge igen, jeg skal kun køre med de 2 pinde, ikke.

lis ai Gæst
    Læg mærke til at p.2 og p. 4 ikke begynder på samme måde.
    P. 2 begynder med slå om, 1 r
    Medens p. 4 begynder med 1 r, slå om, 1r.
    Og det kan man få meget sjov med, når man skal ha strikket ventemaskerne ind.
    Og som Isanna skriver hullerne skal ligge forskudt over hinanden.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •