Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 27

Emner: At sende julekort...

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Krumme der er god tid endnu - ikke stresse
    og Julemor

lige overfor Gæst
    Altså her sidder jeg og skriver håndskrevne kort til dem jeg kender, det bliver ca 12 hvert år, men jeg skriver kun 1 af gangen om dagen, for det skal være en personlig hilsen, mange af dem jeg skriver til har jeg kun kontakt med via julekort.

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indspark:

2 mdr. før juleaften er jeg nu ved at nørkle det sidste af julekortproduktionen færdig. Og der er andre end mig, der går julekortamok i øjeblikket. Så der er inspiration af hente mange steder - og vi er sikkert alle parate med svar på spørgsmål og gode råd, hvis andre har lyst til at lave kortene selv

Her i Juleidébanken ligger også flere eksempler på kort, der er nemme at gå til. Dem har jeg tænkt mig at vise mine piger imorgen, når de får lov at lave deres julekort..!
    og Julemor

trudslev1979 Gæst
    Jeg begyndte at lave julekort for 1½ måned siden - så det er blevet til en del, men kan jo heller ikke holde til at sidde med det hver dag. Men tror jeg er opppe på 40 kort på nuværende tidspunkt

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    En fuglepryd for julehilsener pr. email i år - og en håndsrækning til julemærkehjemmene er nu kommet på "gaden" : http://www.e-julemaerket.dk/
    og Julemor

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Ja så sidder jeg jo her og overveje nye traditioner, ikke at jeg vil skippe de hjemmelavede, håndskrevne kort, men der er bare det ved det at jeg har meldt mig ud af folkekirken fordi jeg ikke er troende.... og så tænkte jeg lige hvor stor en del af familien tror I der ville blive fortørnede over et kort hvor de ønskes glædelig solhverv....eller noget i den retning for ærlig talt så holder jeg jul med resten af familien og fejrer de lyse tider inde i mit hoved, men man skal jo passe på med ikke at flytte for meget rundt på folks traditioner.

Håber der er nogen der vil sige deres mening om den sag, og ellers bare mit bidrag til julekortene, jeg er gået igang og de er ikke alle lige kønne :P

Mafalda

Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Jeg ville helt personligt ikke have noget imod et kort med "Glædelig solhverv". Men derfra og så til at sige, at det vil gælde din familie... Var jeg i dine sko ville jeg nok nå til den erkendelse, at når jeg kan fejre julen med familien, så vil det også være julekort, jeg sender til dem

Tro er et spørgsmål om tro. Og det kan egentlig ikke rigtig diskuteres - det findes i hjerte og hoved. Traditioner derimod handler om dem, der er med til at skabe dem. Og det er vi i grunden alle sammen på en eller anden led. Ser jeg mig omkring blandt alle de dejlige hjemmegjorte kort på Rokken, så oplever jeg lige så meget lysets fest i dem som den kristne version af julen. Måske du kunne forene det på en eller anden led i dine jule/solhvervskort?
    og Julemor

Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Det er meget svært spørgsmål da vi ikke kender din familie men hvis det var mig ville jeg blive glad for opmærksomheden om så det vat jul eller solhverv. I min familie er det tanken der tæller
    Kig gerne forbi min blog

Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Mange tak skal I have for at give et par rigtig gode svar, hvad siger I til dette udkast?:

Kære ………..

I ønskes hermed en hjertelig glædens og lysets fest, med ønsket om at I må få nogle dejlige stunder i familiens skød. I år fejrer vi som altid jul med familien, den 24. hos Henriks far med familie, den 26. med Lisas familie og en af de øvrige dage bliver sammen med Henriks mor med familie. Den 21. december fejrer vi vores egen lysets fest, med lys i vinduerne og på bordet, for at fejre at vi nu går mod lysere tider. Ved samme lejlighed vil vi gerne ønske Jer et varmt, lyst og lykkebringende nytår.

Elsebeth Gæst
    Har lige været på Posthuset og opdagede de smukke Julekort til fordel for Julemærkehjemmene.

Der røg 3.stk. med hjem+ at jeg hvert år siden jeg kan huske altid har købt 2-3 hæfter med mærkerne dertil.

Julemærkehjemmene er en af de meget få ting som jeg støtter 100%.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •