hjælp er der nogen der kan hitte ud af den her ærme flæse
opskriften er fra http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=66887 og rk 3 med grønt garn forstår jeg ikke laver man 2 dbstm i hver luftmask bue bliver der alt for lidt masker eller har jeg forstået det forkert
Jeg har lige kigget lidt på det (er jo selv begyndt på den, men er gået lidt i stå pga. hagesmækkeflip)
Varv 2, gult: Fäst tråden med 1 sm, 3 lm (= 1 st), virka i samma m (2 st, 1 lm, 2 st), 1 lm, *hoppa över 2 m, i nästa m virkas (2 st, 1 lm, 2 st)*. Upprepa från * - * hela varvet. Sluta med (2 st, 1 lm, 2 st) i sista m. Vänd.
Jeg tror, der skal hækles 1 lm (vist med rødt) mellem hver "stm gruppe" på anden række. Hvorfor skulle den ellers være efter 1. gruppe ???
Har lavet en lille prøvehækling og det bliver i hvert tilfælde ikke bumlet, når man gør dét.
Håber, det kan hjælpe....er dog ikke 100% sikker på det er rigtigt og har desværre ikke tid til at hækle det hele
Er det er dette afsnit af opskriften, række 3, for så skal du hækle 2 dst i ALLE lmb, og ikke kun i lmb mellem de to 2 st, men også i lmb mellem st-grupperne.
D.v.s. 2 dst omkring lm fra forrige række, spring 2 dst over, 2 dst omkring lm fra forrige række.
Håber det hjælper dig lidt videre. Kanonflot trøje du er igang med.
Volang nertill på ärmen:
Varv 1, rosa: Virka 1 st i varje st på första varvet på ärmen. Vänd.
Varv 2, gult: Fäst tråden med 1 sm, 3 lm (= 1 st), virka i samma m (2 st, 1 lm, 2 st), 1 lm, *hoppa över 2 m, i nästa m virkas (2 st, 1 lm, 2 st)*. Upprepa från * - * hela varvet. Sluta med (2 st, 1 lm, 2 st) i sista m. Vänd.
Varv 3, grönt: 4 lm (= 1 dst), 1 dst i samma m (som 4 lm), * virka 2 dst i varje lmb hela varvet. Sluta med 2 dst i sista st. Vänd.