Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: hækle hjælp

Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten

hækle hjælp

hjælp er der nogen der kan hitte ud af den her ærme flæse
    opskriften er fra http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=66887 og rk 3 med grønt garn forstår jeg ikke laver man 2 dbstm i hver luftmask bue bliver der alt for lidt masker eller har jeg forstået det forkert
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

krumme Gæst
    Jeg har lige kigget lidt på det (er jo selv begyndt på den, men er gået lidt i stå pga. hagesmækkeflip)

Varv 2, gult: Fäst tråden med 1 sm, 3 lm (= 1 st), virka i samma m (2 st, 1 lm, 2 st), 1 lm, *hoppa över 2 m, i nästa m virkas (2 st, 1 lm, 2 st)*. Upprepa från * - * hela varvet. Sluta med (2 st, 1 lm, 2 st) i sista m. Vänd.

Jeg tror, der skal hækles 1 lm (vist med rødt) mellem hver "stm gruppe" på anden række. Hvorfor skulle den ellers være efter 1. gruppe ???

Har lavet en lille prøvehækling og det bliver i hvert tilfælde ikke bumlet, når man gør dét.

Håber, det kan hjælpe....er dog ikke 100% sikker på det er rigtigt og har desværre ikke tid til at hækle det hele

Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Er det er dette afsnit af opskriften, række 3, for så skal du hækle 2 dst i ALLE lmb, og ikke kun i lmb mellem de to 2 st, men også i lmb mellem st-grupperne.
    D.v.s. 2 dst omkring lm fra forrige række, spring 2 dst over, 2 dst omkring lm fra forrige række.
    Håber det hjælper dig lidt videre. Kanonflot trøje du er igang med.

Volang nertill på ärmen:
    Varv 1, rosa: Virka 1 st i varje st på första varvet på ärmen. Vänd.
    Varv 2, gult: Fäst tråden med 1 sm, 3 lm (= 1 st), virka i samma m (2 st, 1 lm, 2 st), 1 lm, *hoppa över 2 m, i nästa m virkas (2 st, 1 lm, 2 st)*. Upprepa från * - * hela varvet. Sluta med (2 st, 1 lm, 2 st) i sista m. Vänd.
    Varv 3, grönt: 4 lm (= 1 dst), 1 dst i samma m (som 4 lm), * virka 2 dst i varje lmb hela varvet. Sluta med 2 dst i sista st. Vänd.

Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    tak for hjælpen, nu prøver jeg lidt igen ,der kommer billede senere

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •