Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Inspiration til pengegave

Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund

Inspiration til pengegave

Min søster fylder 30 år lige om lidt. Jeg vil give hende penge til tøj for efter hun blev mor har hun ikke ofret noget særligt på sig selv men jeg savner lidt inspiration i måden pengene bliver givet på. Prøvede at folde en bluse og et par bukser i origami - det kunne man jo gøre så smart med selve pengesedlen - men det kan jeg altså ikke finde ud af. Fødselsdagen bliver holdt på mandag og jeg regner med at tage ned til dem allerede søndag - så det må ikke tage superlang tid at lave.
    Håber på at nogen har en supergod ide til en let og sjov måde at give søster 1000 kr på.
    Zuzzan

Rysse Gæst
    Det er måske ikke til meget hjælp, når du ikke har så lang tid. Men der er denne bog, hvor der også er "opskrifter" i. Du kunne måske låne den på bilioteket. http://www.saxo.com/dk/item/randi-ch...indbundet.aspx

Ellers kunne du lave et kort, hvor du klipper et stykke stof ud som en lomme og limer på kortet. Så kan du stikke pengesedlen ned i lommen, således at noget af den kan ses. Og så pyntekortet bagefter.

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia

pengegave

Hvad med en taske???
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Knus Rita

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Hvilken bog Rysse? Nåååå der er nok en, der har god tid i dag?

Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Det er måske ikke til meget hjælp, når du ikke har så lang tid. Men der er denne bog, hvor der også er "opskrifter" i. Du kunne måske låne den på bilioteket.

Ellers kunne du lave et kort, hvor du klipper et stykke stof ud som en lomme og limer på kortet. Så kan du stikke pengesedlen ned i lommen, således at noget af den kan ses. Og så pyntekortet bagefter.
    Knus Rita

Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    nu ved jeg jo ikke om søster strikker måske det her kunne bruges.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Rysse Gæst
    Ja ja Rita. Godt du er vågen, når jeg ikke er det. Jeg har udbedret skaden.

OPR1 Gæst
    Jeg har næsten lige været til en rund fødselsdag hvor en af gaverne også var penge, vekslet til mønter, der var puttet i et stort glas, der blev fyldt med vand og derefter frosset.

Fødselaren kunne nu nyde sin gave meget længe mens hun ventede på at isen smeltede

Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Ja, her er da nogle gode ideer. Dem vil jeg lige have i erindring.
    Vandhunden - jeg kunne da godt tænke mig en lidt større skrift ved billedet. Sender dig en pb.
    Knus Rita

Tilmeldingsdato
    27 Oct 2007
    Geografisk sted
    Varde kommune
    Jeg har givet penge et par gange, hvor de var "gemt" i en blomsterdekoration. Først fik jeg beløbet vekslet til mønter, som blev trukket på en hegnstråd. Dernæst tog jeg et hjul fra en barnecykel - fjernede dæk, slange og eger og spraymalede det - og satte mønterne fast rundt om hjulet. Hjulet blev derefter placeret i en passende kurv, hvor det fungerede som hank. Kurven fyldte jeg med våd oasis og pyntede med blomster, lys og sten.
    Nu ved jeg jo ikke, om du har en gammel barnecykel stående, men hvis du har, tager det ikke ret lang tid at lave dekorationen, og den ser faktisk ret godt ud.

beta Gæst
    Vandhund, den der vil jeg også godt se lidt nærmerer på, jeg kan ikke tyde teksten.
    Må jeg tigge den opskrift af dig.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •