Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Vild i varmen...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Vild i varmen...

    Nu startede jeg jo en tråd med roser og har vist flere dejligheder frem der. Men have er meget meget mere for mig end roserne. Og jeg vil godt hamre en kraftig pæl igennem forestillingen om, at der ikke er "ukrudt" i min have

    Ukrudt er ikke så nemt at udpege, for det kommer for mig an på øjet, der ser... Nogle planter er startet som kulturkældedægger og endt med at blive en invasiv art - sådan for at sætte tingene lidt i perspektiv

    Jeg har en Brændenældeskov nede i baghaven med planter så høje som mig selv. Stod de imellem mine stauder var de visse på at miste livet. Men dernede sørger de for næring til sommerfuglene og er nytteplanter.

    Papaver, Valmuer er så kønne. Men selvsåede i alle regnbuens farver imellem det rent hvide bed, er de en katastrofe og ukrudt.

    Derfor kunne jeg godt tænke mig, at vi ofrede lidt opmærksomhed på disse vilde vækster - om det nu er frø af kulturplanter eller ej, det er såmænd et fedt.

    Jeg er selv ved at etablere et vildt hjørne, som dog ikke kommer til sin ret i år, med langt græs, der skal slås med le i sensommeren...

    Lige nu og i den sidste tid har jeg haft udsigt til fliserne og engang bedene ved havestuen. Den skal rives ned og efter at jeg har fået fjernet (det meste af) planterne, der skulle bevares, har den udsigt fået lov at leve sit eget liv. Så inden den får dødsstødet, vil jeg præsentere jer fra en plante, jeg har lagt arm med i flere år - den selvsamme, der stædigt er kommet igen og igen, uanset hvad, jeg så ellers har gjort ved den. Tadaaaa Alm. Katost i fuldt flor og selvsåede Rokkevalmuer imellem fliserne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Når jeg ser dine billeder, så kan jeg godt mærke hvor meget jeg savner en have, men man ved jo aldrig om det en dag lykkes at få sådan en igen


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Når jeg ser dine billeder, så kan jeg godt mærke hvor meget jeg savner en have, men man ved jo aldrig om det en dag lykkes at få sådan en igen

    Du må gerne låne min, hvis du altså savner at fjerne ukrudt og beplante osv.
    Mvh. Marianne

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Du må gerne låne min, hvis du altså savner at fjerne ukrudt og beplante osv.
    Jamen, så skal jeg flytte rumpen og mig selv til Horsens og det gør jeg altså ikke men det er faktisk lige sådan noget jeg mangler

  5. #5
    strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jamen, så skal jeg flytte rumpen og mig selv til Horsens og det gør jeg altså ikke men det er faktisk lige sådan noget jeg mangler

    Rumpen og Horsens

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Puha, Zep det lyder som om du har en kæmpe have, men det lyder også til at det er noget du elsker, og det er jo dejligt, når tingene hænger sammen. Jeg kan godt li' når min have er pæn, men hader havearbejde.
    (50)
    Mvh. Marianne

  7. #7
    strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Puha, Zep det lyder som om du har en kæmpe have, men det lyder også til at det er noget du elsker, og det er jo dejligt, når tingene hænger sammen. Jeg kan godt li' når min have er pæn, men hader havearbejde.
    (50)

    Så hudt jeg visker, så ser din have altså meget pæn ud strikkelise, eller var det kun lige det vi kunne se fra vinduerne

  8. #8
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkesinen Se meddelelser
    Rumpen og Horsens
    Har du aldrig hørt om haverumpenisser?

  9. #9
    strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Har du aldrig hørt om haverumpenisser?

    Øh nej men nu må vi vist hellere stoppe, så Zeps tråd ikke bliver til alt muligt andet.


    Undskyld Zep, vi skal nok prøve at holde os på måtten. Syntes det er en rigtig dejlig have du har, både med de flotte roser, og de vildvoksende planter.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Der er helt sikkert mange alfer, feer og nisser i min have - også haverumpenisser og fjantenisser
    og Julemor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •