For at kunne gå med hjemmestrikket strømper hele tiden er her et par tips
Man starter med 6 par
Her skal du tage højde for størrelsen Altså fordi der står str. 40 i en opskrift, og du normalt bruger str. 40 i sko , så kan du ikke regne med den er "hjemme" Nogen kan have tynde ben andre have vand i benene, så vær opmærksom på maske antallet. Når du kommer til lille tåen, og den er dækket, så passer det sidste med lukningen af strømpen . Strømpen skal sidde så kilen når det bagerste af hælen når du prøver.
HVIS du overholder disse ting, så garanter jeg dig for dine sokker holder længere. FOR for stor sokker glider rundt, og dermed får de forkert slid FOR små sokker bliver udsat for forkert træk og dermed slid.
Så skulle det jo gerne være sådan at der er sokker hele tiden, derfor mindst 1 par nye sokker om året, så har du glidende sokker hele tiden, hvis du starter med de 6.
Hvordan jeg bære mig ad med det her, når strømperne også skal til Florida ? Jeg beder kunden tegne sin fod på 1 A4 ark, og marker tydeligt hvor lille tåen slutter, så kan det lade sig gøre. En anden ting trøje str. spørger jeg også om ! Hvad pokker har den med sokke str. at gøre ? Ja, vi er jo ikke alle sylfider ej heller tønder M/K Så en stor str. ekstra masker på str. 40 osv. Tynd mindre masker på str.
Der ligger en fuldstændig billed opskrift længere fremme i indlæggen om hvordan man strikker strømper
Hilsen fra en der strikkede strømper fra hun var 8 år Begyndte og stoppe strømper som 2 årig
Sidst redigeret af hundeuld : 20-03-2014 kl. 21:04
Så sidder man der med sine dyrt indkøbte strømpe træpinde,
og den ene knækker .. gode råd er dyre...
man vil jo gerne strikke videre lige med det samme
Tag du bare en der er enten 1 nr str, eller mindre
Ja, det gør ikke noget, for du strikker rundt hele tiden,
dermed flytter den pind der ikke passer sig med hele tiden
Det går altså ikke hvis du strikker på 2 pinde,
der vil der stor forskel på pindesstørrelsen.
Nej da , de ligger fint i deres pakke endnu
mine nye ibenholt strømpestrikke pinde,
jeg glæder mig til at prøve det hele,
for der er også rundpinde i ibenholt jeg har købt
Når man strikker i mindst 6 timer om dagen,
så kan de almindelige pinde altså være ret så hårde ved fingerne,
jeg har mange gange haft hul på pege fingeren,
det gør nas, og er meget længe om at hele Træ strikkepindene er mere blide ved hænderne, du skulle næsten prøve , og dog.... det kan blive dyrt