Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Min væv - lidt nyt.

  1. #1
    ElisabethW Gæst

    Min væv - lidt nyt.

    Hej med jer!

    Ja, så har jeg fået sat væven op, det tog mig lidt tid at få mod til at binde skafterne op. Har aldrig prøvet en trissevæv før. Skafterne hænger lidt uens, men skellene er ret nydelige :-)

    Skal nok få taget nogle billeder, men har ikke lige haft mulighed for og overskud til det.

    Første projekt er at væve nogle måtter til havestuen. Så kan jeg lige lære væven at kende inden jeg kaster mig over min (forhåbentlig) smukke løber med 1200-tråds trenden.

    Min kære broder har fundet Paulli Andersens vævebog i lige den udgave, jeg ville have, i et antikvariat i USA, den kostede 12 $, så den har han sendt til mig.

    Vender tilbage snarest med billeder...

    Mange hilsner ElisabethW(50)

  2. #2
    Ulla P Gæst
    Spændende med trissevæven.Jeg holder lige øje med din tråd her.
    Jeg glæder mig til at se billeder.

    Hvor er det dejligt, at du fandt din 'rigtige' bog.
    Herligt med sådan en bror.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tillykke Elisabeth. Jeg har ventet i spænding, siden du fortalte om det ovre ved Rita.
    Glæder mig til at se væven og hvad du har gang i. Endelig en vævetråd igen. Der er for langt imellem dem.
    Strikke Marie

  4. #4
    Ulla P Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Glæder mig til at se væven
    Jeg hev lige denne tråd op igen - netop fordi væven er så SMUK

    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=6992

  5. #5
    ElisabethW Gæst
    Nu med tøj ;-)

    Håber man kan se lidt på billederne... Det var lidt svært at komme til. Kunne ikke få et ordentligt billede af skafter og tramper.

    Lidt af prøvevævningen har også sneget sig med. Det skal slås hårdere sammen og så skal jeg lige have justeret kanterne. Men, det er jo derfor man kalder det en prøve...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Ulla P Gæst
    Hvor er det da skønt at skue - at sådan en smuk væv stadig kan finde sig en væver, der kan og vil bruge den.


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det ser godt ud Elisabeth. Hvor fik du lov at låne en bænk?
    Er det stofstrimler, du væver med eller andet. Vi vil have detaljer. Husk det nu........
    Strikke Marie

  8. #8
    ElisabethW Gæst
    Ja, ved godt det med detaljerne... Væver med "stränggarn" (maxi), det er det, man bruger til tæpper og løbere.

    Bænken har jeg sgi købt! Det der med at finde "løse" bænke opgav jeg. Men, jeg har da fået mange ret gode tilbud om at købe diverse væve med alt muligt tilbehør. Bl.a. en kontramarch-væv med vævebredden 160 cm. Suk! Gad jeg godt ha', men der er jo lige det med plads - og penge.

    ElisabethW

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Jeg vil lige sige: at jeg har kendskab til en her i nærheden, der vil sælge sin kontramarchvæv, med tilbehør. Sig endelig til, hvis du er interesseret.

    Stränggarn: åh, det bliver så skønne tæpper. Har du prøvet at lave dem i dobbeltvæv. De ligger bare hvor de er lagt, og holder en menneskealder.
    Strikke Marie

  10. #10
    Ulla P Gæst
    Hvis du hører om en 'Aktiv Væv' må du meget gerne lade et ord falde i min PB.

    Jeg prøver lige at finde et billede ...
    Aktiv væv1 (WinCE).jpg
    Sidst redigeret af Ulla P : 03-04-2008 kl. 20:53

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •