Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 43

Emner: VKI Suttetræ

  1. #11
    rumlebumle Gæst
    Her er så lige billedet af suttetræet idag.. Der bliver kigget intenst på alle sutterne..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    Mosterkoster Gæst
    I den vuggestue, hvor jeg var leder, har de også et suttetræ.
    Mon ikke det er almindeligt at der er suttetræer rundt om til alle de stakkels forældre.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Da min datter sidste sommer lagde sutterne fik hun lov at bestemme hvem der skulle have dem og hun valgte Julemanden. Da det så blev december og Pyrus kom i tv var hun fast besluttet på at det var ham der skulle have hendes sutter, som nu bare lå og ventede på at blive afleveret. Og søreme om hun ikke var heldig at få lov at overrække sin kæde af sutter, personligt til selveste Pyrus, som selvfølgelig blev rigtig glad for dem Det var en kæmpe oplevelse for både barn OG forældre
    - Carpe Diem! -

  4. #14
    Mosterkoster Gæst
    Nej hvor dejligt at høre, og hvor heldigt at kunne give dem til ham personligt.
    Det er lidt surt, hvis man bare skal sende dem.


  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    kan jeg ikke få den adresse på den julemand i grønland. min kærestes datter mener vi skal sende hendes sutter til ham så hun kan få en ny cykkel af sin far. men hun mangler lige det sidste at se at det kommer afsted måske skulle man prøve, "har ingen børn selv desværrer. så nyder min kærestes datter på 3år"

  6. #16
    Mosterkoster Gæst
    Véd du hvad, adressen er så enkel at det er helt utrolig.

    Julemanden

    Grønland.

    Sådan. Og du får svar, det synes jeg er helt fantastisk. Vi har nogle gange skrevet med børnehavebørnene.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    nej hvor godt. det bliver jeg simpelt hen nød til at prøve med hende. vi har prøvet ALT tror jeg efterhånden beste har købt sutterne for 20kr men ja det virker heller ikke. så måske det hun får brev tilbage fra julemanden kan hjælpe. det er da værd at prøve så hun kan få sin nye cykkel

  8. #18
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    nej hvor godt. det bliver jeg simpelt hen nød til at prøve med hende. vi har prøvet ALT tror jeg efterhånden beste har købt sutterne for 20kr men ja det virker heller ikke. så måske det hun får brev tilbage fra julemanden kan hjælpe. det er da værd at prøve så hun kan få sin nye cykkel
    Hmm, nu er jeg ikke meget for at diskutere børneopdragelse og deslige online, for det giver ofte en hel forkert lyd og stemning.
    Men ofte så er det faktisk forældrene, det der med sutterne er sværest for.
    Da min søn på billedet sidste år skulle vænnes fra, startede vi med et besøg hos tandlægen. Hun satte en skræk i livet på os voksne, ved at fortælle om alle de grimme ting, der kunne ske, hvis han fortsatte med at bruge sut. Min søn hørte hende også sige " Du skal holde op med at bruge sut nu, for dine tænder kan ikke holde til det." Så vi havde noget at referere til.
    Det var motivationen for os voksne, og det var det der gjorde, at vi tog beslutningen op til sommerferien, hvor vi var hjemme og havde overskud til at bruge en halv time på at synge ham i søvn hver aften i en uge.
    Det var en smule hårdt, de første par aftener var værst, for der spurgte han efter sutterne, og jeg var SÅ glad for, at vi ikke lige kunne komme i kolonihaven og hente en enkelt sut hjem.
    Forinden havde vi brugt en uge på at motivere ham ved at fortælle, at han på mandag skulle finde alle sutterne frem, for suttetrolden skulle have dem, nu han var blevet en stor dreng.
    1½ uge efter var han helt afvænnet, savnede den ikke mere, og havde også smidt suttekluden fra sig.

    Men det er ofte forældrene, der skal tage beslutningen, og stå fast,- selvom det er svært.

    Tænderne,- ja de har aldrig fejlet noget, men vores gode gamle børnetandlæge, som både min kæreste og jeg har haft som børn, vidste hvilke knapper, hun skulle trykke på.:-)

    Håber den med julemanden virker for jer, ellers prøv tandlægen,

    Nette

  9. #19
    Mosterkoster Gæst
    Nette, jeg giver dig helt ret i det med forældrene, men nu arbejder jeg jo også med forældre hver dag, og det kan såmænd være dem der er sværest at overtale om nye pædagogiske tiltag.

  10. #20
    rumlebumle Gæst
    Da min søn slog øjnene op i morges var det første han sagde, med stolthed i stemmen, at hans sutter hang på suttetræet!

    Han er blevet hældt ørene fulde med hvor stolt jeg er over ham og hvor stor en dreng han nu er blevet.. Man kan virkelig se han vokser.

    Jeg har også gjort mit for at forberede ham på at nu skulle de snart væk og vi har snakket om hvor de skulle hen. Som Nette også skriver, tror jeg oftes det er os forældre der holder lidt igen, fordi vi har hørt skræk historier om hvordan andre har haft det.

    Jeg var heldigvis så privilligeret at han fra den ene dag til den anden kom og sagde han nu var en stor dreng og ikke brugte sutter mere og så var det jo bare om at slå til for mit vedkommende..

    Vi har nu et fint billede hængende af suttetræet, så han kan kigge på det.

    Han har på intet tidspunkt beklaget sig over ikke at have sine sutter.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •