Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: Filtemaskine

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet jhj

    Har igen kun en´ting at sige,
    jeg er VILD med dine ting!

    Men hvorfor er det lige den maskine er så genial ?
    Er det fordi, det går hurtigere ?
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Både ja og nej

    Da jeg skulle afsted havde jeg nogle bestemte forventninger til maskinen - da jeg først sad ved maskinen faldt de fuldstændig til jorden - den kunne IKKE det jeg havde forventet - MEN den kunne noget andet - og faktiske lig e så godt - at nåle i hånden og nåle på maskinen er vidt forskellige oplevelser - muligheder og resultater.
    I hånden har jeg mest udnyttet uld med meget lange fibre (merino) så jeg får den meget "op-puffede" overflade og størst mulig volume - i hånden kan du lave det løst og åbent i strukturen. Nålene til hånd er "grovere" og andeledes end dem der sidder i maskinen. Maskinen filter meget tæt og fint og binder ulden næsten ens på for og bagside - og det fremstår som en meget tæt struktur - og på afstand kunne det forveksles med vævning - da maskinen efterlader nåleindstikshullerne i overfladen ( med mindre du anvender " bagsiden" som retsiden - så er den mere "ulden og ensrette at se på - og det kan man selvfølgelig udnytte. Nå det var jo bare et "lille" spørgsmål - men spørg endelig hvis I har interesse for området - nu skal jeg på messe på lørdag - og prøve en anden maskine - samt den jeg kende - få sammenlignet godt - og så skal jeg overveje, om jeg tør købe en helt tredie fra UK uden at ha prøvet den først , det er nemlig den jeg tror mest på ! ( den har 8 nåle ) de andre har henholdsvis 7 og 5 - ligeledes skal man holde øje med vægten på maskinen - om der fåes flere typer nåle til ( hvad de koster - til den ene koster 10 nåle over 300 kr - det er bare for meget ! ) Ligeledes er hastigheden maskinen køre med ( max speed ) ret så vigtig - synes jeg. Og der er det faktisk ikke alle forhandlere der har kunne svare !
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bookie

    Det er meget flot det som du har filtret.
    Jeg har to samojeder som jeg reder meget uld af. Jeg har fået spundet
    noget af det og også strikket.
    For at prøve at bruge ulden til noget andet ind i mellem kunne jeg godt
    tænke mig at prøve at filtre det.
    Kender du til metoden med at arbejde sæbespåner i ulden og så forme
    det?? Det skal være på begynder trin, eller kan du anbefale bøger om
    det ???
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •