Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Spjældvæv - vævespjæld

  1. #1
    heel Gæst

    Spjældvæv - vævespjæld

    Jeg kan se at der ikke umiddelbart er nogen tråd til spjældvævning, og den synes jeg lidt der mangler når man ser på alle de andre former for vævning herinde...

    Jeg har lært at væve på vævespjæld efter en bog af Lise Michelsen mener jeg.

    Jeg var også så heldig at jeg forrig år fandt en bog i min lokale genbrug der hedder "Væv og flet" af Birthe Karin Fischer.
    Det er godtnok en børnebog... eller den er ment til at børn kan lære at væve og flette på rigtig mange måder.
    Den er fra forlaget Sesam og har isbn nr: 87-7324-560-7.
    Den er fra 1980, så man skal nok i genbrug eller sådan noget for at finde den.

    I den bog er der vist hvordan man kan lave en spjældvæv ud af ispinde.. Jeg har lavet et par stykker i ispinde... og jeg elsker de små væve, de er dejligt nemme at have med at gøre =)

    Eftersom min scanner ikke virker har jeg taget nogle billeder af billederne i bogen, og jeg prøver lige at samle det sammen til et dokument, så I selv kan komme i gang med at lave en billig væv.


    .... Så fik jeg samlet billederne og skrevet teksten ind...

    Håber I kan bruge det til noget.


    /heel
    Vedhæftede filer Vedhæftede filer
    Sidst redigeret af heel : 21-01-2008 kl. 11:48 Årsag: indlæg fået indsat vejledning til fremstilling af væv.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Heel.
    Hvor er du kreativ med alt muligt.
    Jeg har også brugt spjældvæven en del. Især til bånd/bændler, som jeg brugte til stropper i mine vævede viskestykker.
    Til jul kan man også lave de sødeste juletræer ved med passende mellemrum at sætte et halmstrå(tyndt) ind, og når Træet er langt nok, afsluttes. Man klipper derefter stråene i facon som en trekant.
    Jeg kan godt lide fine materialer, så jeg fandt nogle hørstængler, tørrede dem og sprayede dem med guld. Kan også bruges naturel. Det gav nogle rigtig søde træer, der ikke var så grove i det som med halm.
    Desværre har jeg pakket dem væk nu, ellers kunne jeg have lagt et billede ind.
    Strikke Marie

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194
    Hej StrikkeMarie !

    Har du nogen billeder af dine halmtræer eller stråtræer.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Juletræerne er røget på loftet for denne gang. Det er nok nemmere at lave nogle nye fremfor at "gætte" sig til hvor i kasserne, de lige havnede. Jeg skal tænke på det såsnart der bliver tid.
    Strikke Marie

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •