Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 29 af 29

Emner: Julehistorie 2023. Vi skriver den sammen.

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    og så gemme dem imellem tøjet i klædeskabene, siger Julius. Hvad mere kan vi gøre?, spørger han bagefter. Vi må ....
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Vi må ....finde på noget mere. Puk finder en stor valnød, som den triller rundt med så det larmer. Men pludselig ......
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    vågner bondemanden. De to nisser og katten gemmer sig. Bondemanden går hen til sin brændeovn, for at tænde op i den. Han kigger noget, da der ikke er noget brænde. "Det forstår jeg ikke", siger han, "jeg .......
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    jeg synes, at jeg havde taget brænde med ind, nå men så må jeg ud i stalden siger bondemanden og går over ..........
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    I stalden for at hente mere brænde ind. Da han var ude ad døren .....



    (P.S. Vi kan godt skrive lidt mere på den. Hvem finder på afslutningen??)
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    kom nissefætrene og katten frem igen. De ville .....
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    (Jeg fortsætter lidt, da vi skal have en slutning på historien).

    De ville ..... lige drille lidt mere inden de tog hjem til Nisse Julius igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg afslutter den i morgen. Og laver et færdigt resultat af den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Her er den færdige historie. Jeg håber, jeg fik sluttet den rigtigt.

    Rokkens Julehistorie 2023.

    DER VAR ENGANG en lille nisse som boede langt ude i skoven. En dag tænkte den lille nisse, at han ville besøge sin nisse-fætter, der boede i den anden ende af skoven. Måske de sammen kunne lave nisse-drillerier på den gård, som lå i udkanten af skoven, som var meget stor. Nisse Sofus skyndte sig ind og pakkede de ting, han ville have med hen til sin fætter, Nisse Julius. Han fandt sin gamle lygte, men der var ingen strøm på batteriet og han havde ikke nogle nye batterier. "Skidt", tænkte Sofus, " jeg tager min kat, Puk, med. Den kan se i mørke og vise mig vej. Så holder jeg bare fast i kattehalen".

    Et stykke tid senere er de på vej gennem den store skov. Men katten Puk kender ikke rigtigt vejen hen til fætter Nisse Julius, så de går både til højre, så til venstre og så i ring. Længe går de i skoven uden at finde hen til Nisse Julius, og det begynder at lysne. Og det er farligt for nisser, fordi de ikke må ses af mennesker. Men katten Puk finder et sted, hvor de kan skjule sig i den dybe sne i en gammel og forladt rævehule. Det er koldt, men de ligger tæt og kan varme hinanden.

    Pludselig hører de en lyd udenfor hulen. Det er julemandens rensdyr, Rudolf, som kan høre, at Nisse Sofus og katten Puk ligger i rævehulen og sover. Rudolf kalder på dem, de vågner ligeså stille og kigger ud af hulen, lidt forpjuskede og forvirrede. Rudolf siger, at de kan stige op på hans ryg, så skal han føre dem hen til fætter nisse Julius. Sofus og Puk sætter sig til rette på ryggen af Rudolf, og hans røde tud lyser op i den mørke skov og viser dem vej, tværs igennem skoven til fætter nisse Julius´ lille hytte. De siger mange tak for hjælpen til Rudolf. Uden ham var de aldrig nået frem. Nu banker de på døren til nisse Julius, men de kan høre, at nisse Julius ligger og snorker højlydt i sin varme seng. De går ind og Nisse Sofus synes, at det er synd at vække fætteren. Derfor kryber han ned i gæstesengen og falder i søvn.

    Næste morgen vågner Nisse Julius med et spjæt, fordi Puk sidder og miaver ham ind i øret. Han tænker: "Hvor kommer den kat fra? Jeg har da ingen kat". Så sætter han sig op og opdager fætter Sofus, som nok så sødt ligger og sover i gæstesengen. Julius er både overrasket, men også glad for besøget. Julius vækker lige så stille fætter Sofus og spørger, "hvad skyldes æren for besøget?". Nisse Sofus kommer til sig selv og siger, at han ville have fætter Julius med over på gården for at lave lidt nisse-drillerier her op til Jul. Nisse Sofus har nemlig fået fortalt af sin bedstefar Gamle Nisse, at nissefamilien engang har boet på gården, men blev smidt ud af menneskerne på gården, og derfor bor vi to nu i skoven. Det må hævnes, men på den sjove måde. "Men hvordan?", spørger Nisse Julius. "Vi må lægge hovederne i blød", siger Nisse Sofus, "har du nogle gode ideer, Fætter Julius? Du plejer at være meget opfindsom" ."Vi kunne måske hælde salt i sukkerskålen og sukker i saltbøssen", siger fætter Julius, "men vi må finde på noget mere sjovt, men hvad?". De 2 nisse fætre og Puk skynder sig over til gården.

    Det er tidlig morgen og bondemanden er ikke stået op endnu. Han snorker, så han hører ikke, at de banker på. De 3 kigger på hinanden. "Skal vi finde en smut vej ind?", spørger Sofus. "Jaaaa", siger Julius, "vi kravler igennem skorsten". Og af sted gik det. Men Puk vil ikke ned gennem skorstenen, så de åbner et vindue så Puk også kan komme ind. De skynder sig at bytte om på salt og sukker. Men de vil gerne lave mere sjov. "Vi kan også gemme alt det brænde, som ligger inde ved brændeovnen, så han skal lede efter det, før kan kan få ild i brændeovnen", siger Sofus. De gemmer det rundt om i huset. 10 stykker gemmer de i bondemandens fryser, hvor der er en masse gode madvarer. "Vi kunne også male nogle, så de ser ud som nisser og så gemme dem imellem tøjet i klædeskabene, siger Julius. Hvad mere kan vi gøre?, spørger han bagefter. "Vi må inde på noget mere". Puk finder en stor valnød, som den triller rundt med så det larmer.

    Men pludselig vågner bondemanden. De to nisser og katten gemmer sig. Bondemanden går hen til sin brændeovn, for at tænde op i den. Han kigger noget, da der ikke er noget brænde. "Det forstår jeg ikke", siger han, "jeg synes, at jeg havde taget brænde med ind, nå men så må jeg ud i stalden", siger bondemanden og går over i stalden for at hente mere brænde ind. Da han er ude ad døren kommer nissefætrene og katten frem igen. De vil lige drille lidt mere inden de tager hjem til Nisse Julius igen.
    Og nu går de hjem til Nisse Julius og alle er i godt humør. Det har bondemanden rigtig godt af, er nissefætrene helt enige om.

    SLUT!

    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •