Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 39

Emner: Vores konfirmations minder

  1. #21
    Diddl Gæst
    hejsa.

    Min datter blev konfirmeret i april 2008.

    Da min datter har "forkerte" mål ( efter størrelserne i forretningen ), var der ikke nogen vej uden om, jeg måtte selv sy kjolen.

    Den er todelt i cremefarvet thai-silke, med en corsage og en nederdel.

    Begge dele er lavet ud fra en grundmønster.

    Corsagen er stropløs og smørret i ryggen.

    Hun har også et sjal i organza, kantet med satinbånd på.

    Mvh.

    Diddl.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er hun sød, godt datteren ikke havde de rigtige mål efter foreningerne, for den her kjole er altså bare woouuw
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126
    Sikke en masse dejlige kjoler og minder.

    Min ælsdte datter skal konfirmeres 13. maj 2010.

    Hun vil gerne jeg syr kjolen i silke og hækler den samme blonde som er på hendes dåbskjole.

    Jeg er i gang med at hækle. Det er et kæmpe arbejde der skal jo nogen meter blonde til.

    Godt nytår til jer alle

  4. #24
    symadammen Gæst
    Det er rigtig sjovt at se hvordan moden har skiftet - her er 3 gamle billeder
    Desværre har jeg ikke et billede af min mors konfirmation - hun blev borgerligt konfirmeret i Odd Fellowpalæet sammen med sin 1 år ældre søster og der blev så vidt jeg ved ikke taget billeder.

    1. min yngste moster som blev konfirmeret i 1949 i lang kjole
    2. min storesøster (og mig) i 1956 - kjolen var "balarina-længde" d.v.s. ankelfri
    3. mig selv i 1960 - min kjole var ikke en typisk konfirmationskjole - den var syet hos en syerske og var lyseblå og vagte megen opsigt i kirken.
    Jeg ved ikke hvorfor, jeg havde fået den ide at den ikke skulle være hvid, men det var i hvert fald min egen ide og min mor støttede mig heldigvis.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Her er vores konfirmations kjole. Det er min søster, der har den på her. Hun blev konfirmeret 3 år efter mig (jeg den 23. maj 1976 og Anne, den 11. marts 1979). Det var mig selv, der foreslog min mor, at Anne kunne bruge den samme kjole, hvis hun ville. Min mor havde så travlt i dagene op til hendes konfirmation, at det passede godt. Min mor behøvede bare at sy en flæse på forneden, da min søster har længere ben end jeg. Kjolen minder lidt om den, Jytte Molin, havde på. Min mor har selv designet og syet den. Der var bieser foroven og en slags pufærmer af noget prikket stof. Jeg husker ikke mit andendags tøj. Den prikkede kjole, jeg havde på til min søsters konfirmation, havde min mor også selv lavet.

    Det er en af de sjældne gange, jeg har set Anne i en kjole (siden vi var børn og gik til dans og mor syede vores afdansningskjoler, som godt kunne minde lidt om konfirmationskjolen).

    Jeg tror nok, at vi fik suppe, steg og is. Og kransekagen var en gave fra 2 brødre og bagere, som var min fars klienter. En af vores forældres bekendte (en dame, der var uddannet inden for madlavning) lavede kransekagen til Annes konfirmation.

    Jeg er sandelig konfirmeret i Sorø Klosterkirke, hvor min far også blev konfirmeret. Mine forældre kunne ikke lide præsten, som havde Lynge og Broby kirker dengang. Præsten som konfirmerede mig hed Elna Bækdorf.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Min ældste datter skal konfirmeres på søndag - d. 2. maj '10. Jeg har syet siden jeg var 10, men denne gang er kjolen købt. Men jeg har 3 piger i alt, så måske skal der gang i symaskinen når det bliver de andres tur. Under alle omstændigheder så glæder den store sig helt vildt, og det er vel hovedsagen.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Min datter på hendes store dag.7.jpg
    Sidst redigeret af hundeuld : 10-05-2010 kl. 13:32

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Skal man vove sig ud i en kreation ala 28.4.1974

    Lang hvid med besætning under brystet med små blå blomster, som der også er på kanten af ærmerne.

    Efter konfirmationen klippede jeg kjolen kort, og så vidt jeg husker, farvede jeg den lyseblå, og brugte den et par år, til den var slidt op.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    1913 er den ældste konfirmation kjole vi har i det her indlæg.. lad os se din kjole, jeg kunne godt tænke mig at se nogen fra 2 verdenskrig, hvad der blev brugt den gang..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2011
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    187
    Hvor sjovt at se hvordan i alle har set ud på jeres store dag .

    Jeg har ingen billeder af mig selv jeg kan lægge ind .
    Men jeg husker dagen som noget stort ...
    Jeg kan huske at kl 21 kom der en boksekamp så tv't blev tændt da jeg holdte min fest hjemme ...muhammed ali skulle bokse den 16 marts kan ikke huske om det var 73 eller 74 ha ha og det var bidende koldt at stå der ved kirken og hyllet af alle .
    Skøøn tid

    Og mange gode gaver bla. en masse dejlige penge jeg brugte dem på en knallert puch maxi gRØN åhe sidder her og smiler bredt skøn skøn tid der fulgte

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •