Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 103

Emner: Tour de France 2022

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Jada jeg har været på cykelholdet i rigtig mange år….fik startet på det, fordi jeg fandt ud af de var de flotteste natursteder der blev vist…så fandt jeg ud af…det var ski da spændende.
    De seneste år, har jeg været medadmin i en bette gruppe, vi kalder Tour de strik.
    Vi er ikke så mange, men der er da hyggeligt, når der falder et par bemærkninger af engang imellem.
    Det var mest på grund af stædighed og lidt for sjovt Anne og jeg startede den.

    Der er en del ryttere der er taget ud på grund af Corona…selvom de passer virkelig godt på.
    Det er noget skrammel at tallet stiger igen.

    Har her i aften siddet og set det skyderi i Fields….sikke en måde at få afsluttet en rigtig dejlig cykelweekend.
    Ja lige præcis det tænkte jeg også Bedstemor...

    Det er da rigtig hyggeligt og en rigtig god ide med sådan en gruppe og dejligt at du også har tid og lyst til at være med herinde i denne tråd - her er Anne og de andre også meget velkomne
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Her har det være TV tid de sidste 3dage, men i går kl 17.30 gik alt i stå med den frygtelig besked der var blevet skudt ude Amager, det var ikke lige den afslutning man kunne ønske sig efter de 3 gode dage.
    Ønsker alt det bedste for efterladte .
    Ja jeg føler også med de efterladte - sikken en omvæltning fra glæden over at se Magnus Corts præstation og til man hørte om eller oplevede den frygtelige episode på Amager...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Pyha! Ja, sikke dog en syg idiot, der går rundt og skyder i Fields på Amager (København). Jeg så (og hørte) ekstra tv-avis på DR! hele aftenen i går. Lige til efter det andet pressemøde ved 1 tiden i nat. Så slukkede jeg og gik i seng.

    Det er forfærdeligt. Lige som i Oslo og i Stockholm. Uha! Hold jer væk fra store centre i den nærmeste fremtid.

    Håber ikke nogen af jeres familier, venner, kolleger osv. har været indblandet i det.

    Bare det ikke har spoleret Tour de France helt.
    Ja det er en forfærdelig ting der skete der...

    Jeg forstår godt din reaktion Strikkelene, men samtidig siger flere jo at man ikke skal lade det styre ens liv fremadrettet altså mht. om man skal gå i storcentre osv.

    Jeg forstår ikke hvordan han har kunnet komme ind i storcentret med så stort et våben og hvorfor der var nogle døre der var låst så folk ikke kunne løbe ud derigennem.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har tit set vagter, når jeg har været i Aalborg Storcenter. De er vel også en slags førstehjælpere, hvis nogen kommer til skade. De skal sikkert kunne lidt af hvert. Jeg har aldrig været bange for at gå i et storcenter.

    Men jeg vil nok være en af de første til at råbe højt, hvis jeg ser noget mistænkeligt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Var nødt til at køre til købmanden mellem kl. 12 og kl. 13 og på hjemvejen skulle vi lige til Vestervig med en ældre mand. Så de første 8 - 10 minutter fik jeg ikke set.

    Men jeg følger med det, jeg kan og strikker spiral hue imens.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Var nødt til at køre til købmanden mellem kl. 12 og kl. 13 og på hjemvejen skulle vi lige til Vestervig med en ældre mand. Så de første 8 - 10 minutter fik jeg ikke set.

    Men jeg følger med det, jeg kan og strikker spiral hue imens.
    Jeg nåede desværre heller ikke starten - skulle til fysioterapeut - det skal jo også klares Men jeg håber at kunne "spole tilbage til start" hørte nemlig at de ville starte med at alle danske ryttere skulle være forrest og et minuts stilhed pga. det der skete på Amager - det ville jeg godt have haft med.

    Det lød ikke rart det de fortalte om Valgren - om det han er igennem nu og at han vil være ude af cykelsporten i mindst 6 måneder...håber det bedste for ham når han starter genoptræning og at han er tilbage på cyklen igen når alt er overstået i genoptræning.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    De siger nok noget mere i "Aften Touren". Der får vi nok også lov til at se starten igen.

    Cort opgav, da han havde fået sine bjergpoints. Og "Grønærten" Van Aert vandt igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Tour de France 4. Etape Dunkerque - Calais

    Top 10 af dagens etape

    1. Wout van Aert
    2. Jasper Philipsen
    3. Christophe Laporte
    4. Alexander Kristoff
    5. Peter Sagan
    6. Luca Mozzato
    7. Danny van Poppel
    8. Hugo Hofstetter
    9. Michael Matthews
    10. Benjamin Thomas

    Top 10 klassement

    1. Wout van Aert
    2. Yves Lampaert
    3. Tadej podacar
    4. Mads Pedersen
    5. Mathieu van der Poel
    6. Jonas Vingegaard
    7. Primoz Roglic
    8. Adam Yates
    9. Stefan Küng
    10. Tom Pidcock

    Danskernes placering:

    4. Mads Pedersen Danmark
    6. Jonas Vingegaard Danmark
    31. Jakob Fuglsang Danmark
    97. Michael Mørkøv Danmark
    112. Mikkel Honore Danmark
    118. Kasper Asgreen Danmark
    145. Andreas Kron Danmark
    157. Mikkel Bjerg Danmark
    173. Magnus Cort Nielsen Danmark
    175. Christopher Juul-Jensen Danmark

    Trøjerne:
    Gul Wout van Aert
    Hvid Tadej Pogacar
    Prikket Magnus Cort
    Grøn Wout van Aert

    Endnu et flot løb - sjovt at se hvordan de forskellige skifter possition i det samlede klassement.
    Vores danske ryttere de 2 forreste beholdt den pladsering de havde i går, men Fuglsang rykkede lidt frem
    Desværre måtte de andre danske ryttere rykke lidt tilbage i placering.
    Men uanset så synes jeg det er flot de gennemfører
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tror Perez' ene ben drillede ham. Han begyndte at banke på det med en knytnæve.

    Og midt i mellem alle cykelrytterne var der en, der skubbede en anden med en hånd.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg kan ikke lide, at psykisk syge skal kaldes syge idioter.

    Også selvom der bliver begået så forfærdelige ting.
    Hvis det er terrorister og nogen der begår det af ren ondskab er det andet.
    Jeg har arbejdet med psykiatriske mennesker i mange år, og også været meget tæt på en gennem 30 år.
    Mange forskellige diagnoser…ja, men ingen idioter.
    Det er ganske forfærdelig for alle de, med de diagnoser, hver gang medierne og nogle mennesker, sætter lighedstegn mellem ondskab og sygdom.
    Hvis de ikke havde lavet så mange, mange nedskæringer i sengeafsni og personaler, så folk bliv/ bliver sendt hjem uden ordentlig hjælp så hurtig, hvis de da i det hele taget kommer indenfor døren og går en seng.

    Sådanne forfærdelige hændelser rammer tungt og alvorligt, ikke kun for pårørende og de der tilfældig var til stede, men det rammer også uskyldige psykisk syge når “almindelige” mennesker hæfter navnet idiot på dem.
    Den fordom der i forvejen er der, er slem nok.

    De der råber højst på den måde, er jo da heldige, den sygdom ikke lige har ramt deres nærmeste.
    Det rammer høj som lav, fattig og rig..og virkelig intilegente og dygtige mennesker.

    Jeg synes bestemt ikke der er nogen som helst undskyldning for det skete…det er ikke det jeg siger med dette.
    Forøvrigt er ordet idiot ikke det samme som psykisk syg..men det gamle ord for psykisk handicappet.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Side 3 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •