Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Julehygge på Rokken 22. December 2021

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Julehygge på Rokken 22. December 2021

    Onsdag den 22. December 2021



    Mads er godt igang og får næsten stigen ned på plads, men bliver afbrudt af en brummende stemme:”Sig mig hvad er du ved at lave?”. Det var Morfar, som var blevet færdig ude I værkstedet og nu var kommet ind I bryggerset.
    “Øhh”, fik Mads fremstammet og kiggede ned I gulvet.
    Ville Morfar nu blive sur? Selvom det så ville være første gang I hele Mads’ 7 årige lange liv at det ville være sket. Men selvom det aldrig var sket før, så var Mads lidt nervøs, for han havde jo gjort noget han ikke havde fået lov til og det var jo Morfar og Mormors loft.
    Morfar lettede lidt på sit ene øjenbryn…
    “Er det nu de nisser igen?”, spurgte han, og Mads kiggede forsigtigt op på Morfar igen...
    “Ja”, Mads tog mod til sig...”Jeg sad inde ved den lille blå dør og så hørte jeg det...”, begyndte Mads.
    “Hvad hørte du?”, afbrød Morfar lidt nysgerrigt…
    “Jo altså, jeg hørte en hvisken. Først var det meget lavt, men så synes jeg, at jeg kunne tyde ordene bag den lille blå dør”, fortsatte Mads ivrigt. Og så fortalte han hele historien til Morfar, også at han var ked af at han havde forsøgt at gå derop uden at have fået lov først. “Men jeg var bare så nysgerrig og spændt, så jeg tænkte vist ikke på andet end at komme til at se nissen”, sluttede Mads…
    Efter en kort pause sagde Morfar så:”Jamen hvad venter vi på? Skal vi så ikke se om vi kan komme derop og se om der er en lille nisse vi kan hilse på?”.
    “Kan vi det Morfar?”, Mads blev meget ivrig igen og fik et kæmpe smil I hele ansigtet.
    “Ja da, men vi må nok skynde os, så den lille nisse ikke mister modet og går sin vej igen”, sagde Morfar fortroligt.



    Inde I stuen var Mormor og Mille blevet færdige med deres julekort. Nu var de begyndt at snakke om de måske skulle prøve at lave deres egne hjemmelavede til og fra kort.
    “Skal vi ikke lige gå ind og se om der er nogle gode ideer på Rokken”, sagde Mormor fortroligt.
    Mille nikkede og var stolt over at hun skulle med Mormor ind på Mormors helt eget krea-værelse. Sådan et ville Mille også gerne have når hun blev stor ligesom Mormor. Måske også lidt før, når hun blev så stor som mor, så ville hun have det ligesom Mormor. Med skabe og skuffer fyldt, så hun kunne komme igang med alle mulige kreative ting. Ligesom Mormor.



    “Må jeg godt blive heroppe lidt endnu Morfar?”, spurgte Mads bedende.
    “Jow, det er I orden, men jeg vil have at du lige kalder på mig før du selv forsøger at gå ned igen. Der vil jeg godt lige stå hernede og tage imod dig, så du ikke er uheldig og snubler ned af stigen, for det kan blive et slemt fald, hvis man ikke passer på”, sagde Morfar omsorgsfuldt.
    “Okay”, sagde Mads glad og så ivrigt omkring oppe på loftet…
    Hvor mon nissedrengen var henne? Var han mon gået sin vej, eller ventede han stadigvæk…?

    Fortsættelse I morgen...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har sommetider klippet et stykke tykt tegnepapir i mindre stykker, lavet et hul med sådan en dims, man laver huller til at sætte papir i et ringbind med. Og så har jeg klistret juleklistermærker på. Det blev fine til/fra kort.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •