Søndag den 19. December 2021 / 4. Søndag I advent.



Nissefar så noget trist ud, som han der sad og tænkte frem for sig.
Det havde været en hyggelig tid dengang. Hvor mon drengen og hans familie var blevet af dengang. Det havde Nissefar tit tænkt på. Der var blevet så stille på gården I tiden efter familien var flyttet fra gården. Selvom der rimelig hurtigt derefter flyttede en ny familie ind på gården, så blev det aldrig mere det samme. For den nye familie på gården fejrede slet ikke jul! Havde man nogensinde hørt om noget lignende? Det var jo helt uhørt! Der var ikke engang så meget som et lille julelys sat op rundt omkring for at skabe mere lys I den mørke tid, næh nej – de nøjedes med de store spotlys, så I stedet for at skabe hygge I den kolde og mørke tid, så føltes det bare endnu mere koldt I den kolde tid. Derfor var Nissefars forældre også blevet enige om at de måtte finde et nyt sted hvor de kunne komme og sprede julehygge. Et sted hvor menneskene var åbne for at modtage den julehygge de som nisser kunne dele ud af.



Mormor gjorde klar til at skulle hygge lidt med Mads og Mille I dag. Julekort stod på tapetet. De hjemmelavede af slagsen. Og helst rigtig mange af dem, så der var noget at vælge imellem når pennen skulle findes frem.
Det kunne stadigvæk lige nåes. Julekort det var da så hyggeligt. Især de håndskrevne.
Mormor skulle lige et smut ind på Rokken for at se om der mon var nogle gode ideer til hjemmelavede julekort.
Der var lidt ideer fra Zep og en super sjov og anderledes “julekorts-hilsen” fra hotcat55 med en julehilsen på et stearinlys. Denne skulle så afleveres personligt, så det vil kun være til dem som man selv kan aflevere dem til, men super sjov og hyggelig ide, som eventuelt også kunne gøre at man I samme stund som man afleverede det personlige julekort, kunne blive budt indenfor og få en dejlig kop kaffe eller the.



“Har I set nissen igen?”, Mads var næsten ikke kommet ind af døren endnu og havde næsten ikke nået at hilse på Mormor og Morfar, før han hørte til det der fyldte allermest I tankerne I øjeblikket, nemlig den lille nisse, hvilket også var forståeligt nok, så Mormor og Morfar tog det ikke nært. De synes kun det var kært at se så meget Mads gik op I den nisse han havde set I deres stue.
Efter at have bedyret at de ikke havde set nissen, gik Mormor ind for at hente de ting hun havde gjort klar inde på krea-værelset.
Mads var ikke meget for at løsrive sig fra den lille blå dør, så Mormor og Mille satte sig til rette ved det store spisebord med pap I forskellige farver. Der var også en hel masse klistermærker og forskellige slags julemotiver, de kunne bruge til deres nye julekort.
“Pssst...”, lød det inde fra den lille blå dør. Mads spidsede ører. Sig mig lige engang, tænkte Mads og så hørte han det igen:”Pssst...kan du høre mig”, hviskede en lille drengestemme.
“Hvem...mig?”, hviskede Mads tilbage.
“Ja dig. Mød mig oppe på loftet om 10 minutter”, sagde drengestemmen igen og så blev der stille…