Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Julehygge på Rokken 7. December 2021

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Julehygge på Rokken 7. December 2021

    Tirsdag den 7. December 2021



    Nissedrengen sad på den bløde sækkestol ved siden af sin Nissefar oppe på loftet og spidsede ører.
    Ser du min dreng. Det er jo vores opgave at sprede julehygge her I de små hjem rundt omkring I landet.
    Nissedrengen sad helt stille og nikkede med store øjne.
    Men nu hvor jeg er kommet til skade og har slået mig, så bliver du nødt til at stå med faklen selv.
    “Jamen hvordan Nissefar?”, spurgte Nissedrengen forsigtigt.
    “Er du sikker på, at jeg vil kunne klare, sådan en stor opgave helt alene?”, fortsatte Nissedrengen.
    “Ork ja, det skal du nok klare min dreng”, sagde Nissefar med en varm stemme. “Jeg har fuld tillid til at du ved hvad juleglæde er og at du I forskellige situationer vil vide hvordan du skal sprede den ud her I dette hjem”, fortsatte Nissefar med stolthed I stemmen.
    “Og ellers er jeg jo ikke længere væk, end at du kan spørge mig til råds. Og hvis du har brug for hjælp til noget, så kan din søster helt sikkert træde til”. Nissefar havde en ro over sig, som smittede af på Nissedrengen.
    “Ok, så vil jeg gøre mit bedste Nissefar”, sagde Nissedrengen og rejste sig op fra sækkestolen.
    “Jeg må se at finde ud af hvad min første Nisseopgave skal være”, tænkte Nissedrengen og gik over til sit allerbedste tænkested oppe på loftet.



    Nissedrengen fik lyst til at kravle op på bjælken og hen til det sted på loftet, hvor der var en sprække, så de kunne følge med I livet I stue-etagen nede hos Mormor og Morfar.
    Han kravlede let som en fjer op og var hurtigt på plads ved udkigsposten.
    Hmm hvad kunne de have brug for af Julehygge, som ikke er for svært for en begynder julehyggespredernisse som mig, sagde Nissedrengen stille for sig selv.
    “Øhh”, begyndte Nissepigen, som var kravlet med sin storebror med op på bjælken helt uden han havde hørt hende.
    “Uha da altså”, udbrød Nissedrengen en smule vredt. “Du må da ikke kravle sådan efter mig og gøre mig forskrækket. Jeg risikerer jo at miste balancen og falde ned herfra”, sagde han lidt mere venligt og forklarende.
    Nissepigen blev helt flov og kiggede lidt væk.
    “Men hvad var det så du ville sige”, spurgte Nissedrengen, henvendt til sin lillesøster.
    “Jo altså”, begyndte hun forsigtigt. “Du kunne måske trylle nogle kravlenisser frem som vi kunne hænge op rundt omkring I stuen, for jeg har lagt mærke til at Morfar nede I stuen ikke har kunnet finde kassen med kravlenisserne, så der er slet ikke noget der sådan rigtig pynter og hygger på væggene. Ligesom kun kravlenisser kan gøre”, fortsatte Nissepigen.
    Nissedrengen lyste helt op. “Det er slet ikke så tosset endda. Faktisk en rigtig nissegod ide du fik der lillesøster”. Nissedrengen smilede stolt.
    “Kom med mig. Jeg kan godt bruge din hjælp på min mission. På vores mission”, rettede Nissedrengen sig selv.
    “Ihh må jeg gerne være med?”, Nissepigen kunne ikke skjule glæden I sin stemme.
    “Ja selvfølgelig. Dette er en mission for 2 friske nisser”, svarede Nissedrengen fortroligt, og så gik de igang.

    Et barn er født i Bethlehem https://www.youtube.com/watch?v=xRyiOB4as9c

    Fortsættelse I morgen...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Mon ikke også de kan hænge nogle julehjerter, stjerner, engle, kræmmerhuse og lignende op.

    Det er sådan en sød historie.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Mon ikke også de kan hænge nogle julehjerter, stjerner, engle, kræmmerhuse og lignende op.

    Det er sådan en sød historie.
    Mange tusinde tak for rosen Strikkelene - din "tilbagemelding" på mine tekster betyder utrolig meget - så mange tusinde tak
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •