Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 37 af 37

Emner: Hyggelige oplevelser du får her i juletiden 2021

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg har lige hygget mig med at se "Hilsener til/fra Grønland". Det er så hyggeligt at se, selv om jeg hverken kan tale eller forstå grønlandsk. Og så lyder det så godt, når de synger.

    Lone Ida! Det minder mig om da vi boede i Sorø. Da kørte vi ud i min tantes (fars halvkusines) skov sidste lørdag før juleaften (før 4. søndag i Advent). Der var flere, der også blev inviteret til at kommer og finde/fælde deres eget juletræ. Jeg kan godt huske, at vi gik rund mellem alle grannerne (rødgran/Normans gran eller Nobilis), jeg har glemt hvilken slags det var, sammen med min tante og hendes samlever (vi kaldte ham onkel Villy). Sommetider fik min søster lov til at save det over (hun har altid haft hænderne rigtigt skruet på med hensyn til værktøj). Bagefter gik vi ind i min onkels traktorgarage og fik gløgg og æbleskiver og hyggede os nogle timer. Til sidst blev nogle af os inviteret hjem til min tante og onkel til risengrød. Så vi havde en dejlig lørdag. Først ude i skoven (syd for Slagelse) og bagefter med risengrød. Det var altid så hyggeligt. Men da vi flyttede permanent til Thy, så kunne vi ikke det mere. Men så kendte vi andre, der kunne skaffe et juletræ til os.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har lige hygget mig med at se "Hilsener til/fra Grønland". Det er så hyggeligt at se, selv om jeg hverken kan tale eller forstå grønlandsk. Og så lyder det så godt, når de synger.

    Lone Ida! Det minder mig om da vi boede i Sorø. Da kørte vi ud i min tantes (fars halvkusines) skov sidste lørdag før juleaften (før 4. søndag i Advent). Der var flere, der også blev inviteret til at kommer og finde/fælde deres eget juletræ. Jeg kan godt huske, at vi gik rund mellem alle grannerne (rødgran/Normans gran eller Nobilis), jeg har glemt hvilken slags det var, sammen med min tante og hende samlever (vi kaldte ham onkel Villy). Sommetider fik min søster lov til at save det over (hun har altid haft hænderne rigtigt skruet på med hensyn til værktøj). Bagefter gik vi ind i min onkels traktorgarage og fik gløgg og æbleskiver og hyggede os nogle timer. Til sidst blev nogle af os inviteret hjem til min tante og onkel til risengrød. Så vi havde en dejlig lørdag. Først ude i skoven (syd for Slagelse) og bagefter med risengrød. Det var altid så hyggeligt. Men da vi flyttede permanent til Thy, så kunne vi ikke det mere. Men så kendte vi andre, der kunne skaffe et juletræ til os.
    Dejligt at høre Strikkelene - vores er også et Normans gran.
    Det er lige præcis sådanne oplevelser der gør at vi kan blive inspireret af hinanden og glæde os på hinandens vegne om gode hyggelige oplevelser her i Julen
    Mange tusinde tak fordi du deler Strikkelene

    Og så vil jeg se om vores tv kan spole tilbage så jeg kan se det program du har set "Hilsener til/fra Grønland"
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det var på DR1 kl. 21:30 (så vidt jeg husker). Jeg kan godt lide både Julie Berthelsen og Nûkaka Coster-Waldau. To flotte grønlandske damer. Manden kendte jeg ikke. Han mindede mig lidt om Anders Blickfeldt. Hans søn var også med på scenen til at synge "White Christmas". En sød og dygtig dreng (10 - 12 år gætter jeg på.)
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg kom sent hjem fra byen. Har vandret rundt i Hurup, købt ind til jul og købt de sidste julegaver.

    Tog mig en kop minestrone suppe og en ostemad.

    Nu sidder jeg her ved min computer og lytter til "Knas og Quiz". Det er altid sådan et hyggeligt program i radioen. Jeg gider ikke tænde mit tv. Har også lagt lidt i brændeovnen. Og nu vil jeg strikke lidt mere på sjalet.

    I morgen kommer min gode ven, Herman, med et juletræ til os. Og min søster kommer på juleferie. Så skal vi hygge os med risengrød. Vi tager nok træet ind juleaftens dag. Så kan vi hygge os med at gå og pynte det. Vi kan jo høre julegudstjeneste i tv'et, hvis vi har lyst.

    Jeg fandt en andebryststeg og 2 andelår. Der må være kød nok til os. Brune kartofler, sovs og rødkål. Og risalamande med kirsebærsovs til dessert. Det er en god måde at bruge resten af risengrøden på.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Vi er så forspiste af risengrøden. Men der er nok til risalamande i morgen.

    Jeg kravler snart i seng. Vi fik en smule sne her men det er væk igen. Det er længere nede i Jylland, der er kommet mere sne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Det lyder rigtig hyggeligt Strikkelene - ja vi fik en hel del sne her i området - det sneede i flere timer og var rigtig hyggeligt.
    Vores lille hund hyggede sig også gevaldigt. Han elsker at spæne rundt i den nye sne og snuse efter en hel masse spor i haven.

    Jeg elsker bare denne tid - julen - jeg skal først til at lave risengrøden i her til formiddag, for jeg glemte at få den lavet i går men ris a'la mande skal der til en juleaften, så jeg må igang lige efter morgenmaden.
    Anden skal også gøres klar så den kan komme i ovnen og langtidsstege...

    Rigtig god dag til jer alle - og rigtig glædelig jul...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja, de fleste hunde, jeg har kendt, elsker/elskede sne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •