Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 41

Emner: Molsvæverne: StrikkeBentes arbejder

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.373

    Molsvæverne: StrikkeBentes arbejder

    Skulle vi ikke puste lidt liv i Emnet Vævning? Jeg er med i Molsvæverne, ikke den flittigste, ikke den dygtigste, men jeg tænker at uploade fotos af mine vævearbejder. Lige nu er jeg ved at væve puder.
    IMG_20210826_150911.jpg

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det ser spændende ud, StrikkeBente.

    Desværre går jeg ikke længere til vævning. Det gjorde jeg, da jeg boede i Aalborg.

    Jeg har en lille børnevæv, nogle vævebrikker (som jeg burde prøve at finde ud af) og en spjældvæv. Men jeg har så travlt med at strikke, at jeg ikke lige ved, hvornår jeg skal væve.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Veving ser så vanskelig ut.Men dere er dyktige som kan den kunsten.Fine farger i puten. :)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Rigtig god ide StrikkeBente - det ser rigtig godt ud - flotte farver du har sat sammen - dejligt du har lyst til at dele herinde på rokken
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Kan du også væve? Jeg er imponeret.
    Dér hvor jeg strikker mandag aften, sidder vi i et stort rum med væve ned langs den ene væg, som hele tiden er i gang.
    Det er de flotteste ting der bliver lavet - lige fra fine, tynde, skinnende og farverige ting til grove ting lavet af uspunden uld som bliver tager direkte fra fårehammen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.373
    Nu har jeg været ude og suse igen: sammen med Molsvæverne har jeg været på tur til Sverige for at gøre indkøb udi vævegarn. Området omkring Kinna kaldes "tøjriget" med lang tradition for vævning. Garnet er billigere, udvalget større og så har man jo en dejlig tur over Kattegat i godt selskab.
    Grundet Corona er den store vævemesse i Halmstad blevet udskudt to gange, men Molsvæverne havde forlængst booket campinghytter, så for at det ikke skulle være forgæves, tog vi på indkøbstur i stedet.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt at læse om StrikkeBente
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg kan også huske, da jeg boede i Aalborg og var med mine vævevenner i Borås og Glimåkra til vævemesser. Det var bare så spændende. 2 dage, hvor vi hyggede os.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.373
    Dejligt med interesse for vævning. Jeg tror faktisk, at vævningen er på vej frem igen landet over. Der dannes flere vævegrupper igen. En vævemesse i Halmstad er udsat to gange pga. Corona, men næste år håber vi at komme afsted i september.
    Jeg arbejder videre på mine puder i to blå nuancer og en grøn nuance. Der er to tråde som islæt, en hør- og en tynd uldtråd.
    Foto på vej.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Hvordan finder man ud af, hvornår det er i Halmstad. Jeg kunne tage toget til Grenå og færgen direkte til Halmstad. Jeg kunne jo købe garn. Det gjorde jeg også i Borås og Glimåkra.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •