-
Flere viskestykker fra monterings-bunken. Jeg skyller først stoffet op i koldt vand, så stoffet forhåbentlig er krympet lidt, inden jeg lægger sømmene. Derfor er stoffet lidt krøllet. Må indrømme, at jeg helst syr sømmene op i hånden, det gælder både viskestykker og duge.
IMG_20220321_095450.jpg
-
Nu er alle fire vævere på arbejdet færdige, og i aftes blev puderne klippet ned. Jeg har vævet i alt 4.8 meter til de 4 puder. Som stoffet ligger her, passer det godt til at danne sig et billede af puderne, for striberne står på "højkant".
Når jeg får dem syet sammen, får I dem selvfølgelig at se.
IMG_20220414_120916.jpg
-
Hvor er det smukt
-
Et kig på vævningen af "stof" til en taske el. mulepose. Farverigt, tænker, der skal sys en håndarbejds-taske.
IMG_20220504_205336.jpg
-
Stoffet til min taske eller mulepose er taget af forleden. Jeg håber at kunne sy en håndarbejds-taske af stoffet, men jeg overvejer lige, hvad jeg gør med hanke. Der skal selvfølgelig også fór i. Ellers er jeg ved at sølle en trend til karklude i vævestuen. Jeg leder også efter monteringspuder, der passer i målene til mine blå puder.
IMG_20220609_104123.jpg
Et par af os fra vævegruppen kigger efter læderstropper til taskerne. Hobbii skulle have noget, vi kan bruge.
Sidst redigeret af StrikkeBente : 30-06-2022 kl. 08:20
-
Vil lige vise jer et vævearbejde fra sidste år. Det skulle være grydelapper, men jeg lavede dem dobbelt så lange, så jeg kunne bruge dem som dækkeservietter på havebordet.
IMG_20220610_132702.jpg
-
Du er så flink med veven.
-
Endelig har jeg fået sømmet disse tre håndklæder, de har ligget længe og ventet. Hæklede stropperne af islætgarnet, så de kunne blive lidt "grove".
IMG_20220819_142446575.jpg
-
Jeg ville ønske, jeg var god til at sy. Så kunne jeg få lavet den poncho, jeg engang vævede stof til da jeg boede i Aalborg. Det var noget fint uldgarn fra Garnudsalg.dk. Det ligger bare og griner ad mig. Det skal jo zigzagges før jeg tør klippe i det.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
-
Måske du kan nogen til at hjælpe dig med ponchoen, Strikkelene. På onsdag går turen til Halmstad. Molsvæverne skal på tur til den store vævemesse.
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler