Sikke nogle søde puder.
![]() |
![]() |
|
Sikke nogle søde puder.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
![]()
I får lige et kig på en fælles-trend med karklude, hvor jeg har lavet en enkelt. Og så er jeg ved disse flotte viskestykker
IMG_20240420_170146665_HDR.jpg IMG_20240420_170125093.jpg
Det ser godt ud, Bente.
Åh, jeg savner at gå til vævning. Men jeg får jo strikket en masse i stedet for.
![]()
Det er blevet til nogle karklude hen over sommeren, her et par eksempler, primært i hør
IMG_20240930_162418122.jpg
Nu er jeg med på en fælles trend med viskestykker i såkaldt TripTrap, designet af Lotte Dalgaard (håber, det er ok at skrive og vise det)
IMG_20240930_114411785.jpg
Det prøvede jeg også, da jeg gik til vævning udenfor Aalborg i Gudumholm.
Vi vævede blandt andet en gulvløber (lige som en rød løber) af en masse T-shirts, lagner og andre ting, vi kunne undvære.
![]()
Første arbejde i 2025 er disse viskestykker fra Vævemagasinet. Det var et stort arbejde at sølle og ritte. Og man skal koncentrere sig under vævningen. Der er 7 tramper, hvoraf de to yderste er lærredsvævning til kanterne, og de 5 øvrige danner mønsteret.
IMG_20250217_151837194.jpg
Det er altid forarbejdet med at sølle, ritte og binde tramperne op, der tager længst tid.
Jeg følte altid, at når jeg endelig var i gang med at væve, så gik det nogenlunde hurtigt. Undtagen, når jeg var nødt til at pille op og rette en fejl.
![]()
Mit næste vævearbejde er 4 dækkeservietter i dobbeltvæv.
1000001556.jpg
hold da op de er flotte![]()
Med venlig hilsen
Vinni Jensen (vtj) - Holstebro