Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 17 FørsteFørste ... 456789101112 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 165

Emner: Februar Konkurrence på Rokken 2021

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    891
    Jeger startet på et par vanterimage.jpg

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Undskyld billedet blev lidt rystet.

    Nu er jeg kommet forbi tommelfingerhullet på nr. 2.

    SDC11394 (2).jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Når jeg strikker halstørklæder bruger jeg mange små rester. På depotet har vi en mængde tyndt spolegarn som Kaj har spolet sammen til 5-6 trådet garn. Undervejs bliver der smårester som han spoler op som de er, altså den ene tråd alene. Dem strikker jeg også med i halstørklæder - nogen gange som følgetråd men ofte kan jeg bedst lide at lave garnet til 6-trådet og strikke med det alene. Jeg viser her hvordan man kan gøre det, da jeg har opdaget at mange ikke kender dette:
    Jeg starter med en tråd udefra og én indefra bundet og laver en luftmaske med fingrene 143584073_843209932891442_469596452098871621_n.jpg
    I luftmasken laver jeg en ny luftmaske som jeg trækker lang - så laver jeg endnu en luftmaske eller trækker bare den anden meget lang, det gør ingen forskel. 143538971_324800452199239_6613755175054226867_n.jpg
    Så strikker jeg med de seks tråde til der kun er lidt tilbage af luftmasken 143527252_460617798273784_222973745177850563_n.jpg
    Hver gang laver jeg en ny luftmaske 143630740_428886281887685_3023744766858925910_n.jpg den kan laves lang eller kort som jeg synes 143665042_445806313128456_6171949247303955881_n.jpg og jeg er klar til at strikke videre.
    Det virker superfint når man lige er kommet i gang.

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270

    Okay

    kan godt huske at du viste det engang I var på Sjælland - må se om jeg kan huskedet næste gang jeg skal bruge tyndt garn


  5. #75
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Rigtig hyggeligt at se hvor meget I får lavet og dejligt at I er så aktive her i tråden - det glæder mig rigtig meget

    Og skønt at nogle af jer også er blevet færdig med flere projekter så I får flere lodder

    Jeg noterer at anje03 får 1 lod for den færdige hue, Bente Kristine får 1 lod for de færdige håndledsvarmere, StrikkeBente får 1 lod for de færdige futter, og Ullatobiesen får 2 lodder for kluden og håndklædet - super flot alle sammen
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det varer nok ikke så længe før håndledsvarmerne er færdige.

    Jeg sidder og hygger mig nede i min stue. Kloverne fra Alltibox har sendt mig noget forkert, som ikke kan bruges i mit tv. Så jeg kan ikke se tv. Og så har jeg ikke lyst til at sidde oppe i stuen. Sidder ved mit spisebord (skrivebord) og hygger mig med radioen, computeren og mit strikketøj.

    Det store mangler jeg heller ikke så meget på. Kommer til at tage maskerne over på en rundpind, da jeg nødigt vil miste masker, når jeg skal lukke af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det varer nok ikke så længe før håndledsvarmerne er færdige.

    Jeg sidder og hygger mig nede i min stue. Kloverne fra Alltibox har sendt mig noget forkert, som ikke kan bruges i mit tv. Så jeg kan ikke se tv. Og så har jeg ikke lyst til at sidde oppe i stuen. Sidder ved mit spisebord (skrivebord) og hygger mig med radioen, computeren og mit strikketøj.

    Det store mangler jeg heller ikke så meget på. Kommer til at tage maskerne over på en rundpind, da jeg nødigt vil miste masker, når jeg skal lukke af.
    Det er bare så ærgeligt når man bliver nødt til at vente før ens ting er klar til brug igen - her venter vi stadigvæk på at de kommer ud og får set på vores tørretumbler som "stod af" lige inden juleaften, og når vi plejer at tørre størstedelen af vores tøj i tumbleren og vi er 6 mennesker ja så er det meget ekstraarbejde med at hænge op, og samtidig får vi stift tøj man bliver jo hurtig forvent med al den teknologi...men jeg synes det er super godt du kan finde ud af at hygge dig ved spisebordet i stedet for så du ikke mangler tv'et for meget men jeg forstår godt det er ærgeligt - håber det snart kommer i orden igen - og dejligt at høre om alle de nørklerier du har gang i Strikkelene
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270
    Så er sjalet færdig - det ligger i færdig kassen - det er strikket i 100% silke.

    Jeg har 4 nøgler i samme garn bare i en mørk marine - så jeg vil strikke det halve kongerige - da garnet rækker langt. Havde kun 1½ nøgle af det grønne.
    skal prøve at huske at tage billeder undervejs så I kan se hvordan det går fremad - og så må vi se om jeg når at blive færdig til denne måneds konkurrence eller på det med i næste


  9. #79
    Tilmeldingsdato
    12 Aug 2011
    Geografisk sted
    bogense
    Indlæg
    484
    er startet på halstørklæde af små rester20210131_080915.jpg 400 m. på pind 4

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Citat Oprindeligt indsendt af LIAC Se meddelelser
    Det er bare så ærgeligt når man bliver nødt til at vente før ens ting er klar til brug igen - her venter vi stadigvæk på at de kommer ud og får set på vores tørretumbler som "stod af" lige inden juleaften, og når vi plejer at tørre størstedelen af vores tøj i tumbleren og vi er 6 mennesker ja så er det meget ekstraarbejde med at hænge op, og samtidig får vi stift tøj man bliver jo hurtig forvent med al den teknologi...men jeg synes det er super godt du kan finde ud af at hygge dig ved spisebordet i stedet for så du ikke mangler tv'et for meget men jeg forstår godt det er ærgeligt - håber det snart kommer i orden igen - og dejligt at høre om alle de nørklerier du har gang i Strikkelene
    Det er fordi de skifter tv signalet. Fra i morgen duer den gamle modtager boks ikke mere. Så jeg skal have en ny (lige meget om jeg vil eller ej). Hvis jeg stadig skal kunne se tv, så må der en ny til. Men den boks, jeg fik, passer ikke sammen med den ledning med stik, der passer til mit tv. Jeg fik en forkert ledning (eller boks, hvor jeg ikke kan sætte den rigtige ledning i). Måske kan det klares med et mellemled, så jeg kan samle ledningerne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 8 af 17 FørsteFørste ... 456789101112 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •