|
Det er lidt mærkelige at høre om en masse sne, snedriver og snestorm, når vi næsten ikke har fået noget sne her.
Det er 2 - 3 graders frost, en iskold vind og solen skinner. Tørvejr her i Thy.
Det må være på grund af Golfstrømmen, at vi ikke får sne her.
Jeg var lige ude at hente lidt brænde ind til min brændeovn. Ca. 10 minutter. Men jeg måtte næsten tø mine fingre op, da jeg kom ind.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
Det er østenvinden der giver sne sydpå - skyerne kommer nodfra og ned i Østersøen og kaster sne af sig ind over land.
Her har vi fået sne i nat og gennem dagen og det fyger, men det giver ikke trafikproblemer.
Jeg var ude og køre nogle trillebørfulde brænde ind i går - det var godt nok en kold fornøjelse, men også godt at komme ud i den friske luft. Man bliver nødt til at bevæge sig hvis man vil være ude, ellers går det ikke.
Jeg har læst, at de har fået sne i Skotland. Det er da bare lige ovre på den anden side af Vesterhavet/Nordsøen.
Det er det, jeg synes er lidt mærkeligt, at Nordjylland bliver sprunget over.
Det småsner lidt her i Thy. I nat fik vi også lidt sne.
10 cm sne herover, men vi har ikke noget vi skal ud efter, så vi nyder bare synet af haven klædt i sne.
Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dkwww.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne
Hurra! Jeg har lige fundet mine anemoner. Der er forløbig kun bladene at se og de er bitte små. Men de er oppe over jorden nu.
Hverken anemoner eller påskeliljer er sprunget ud endnu.
Jeg blev overrasket for et par timer siden. Kom til at kigge ud ad mit ene stuevindue og så 2 dyr (troede, det var et par fugle, der lagde an til landing). Skyndte mig ned i den anden ende af huset og så 2 x 2 harer, der nærmest kom "flyvende" mod hinanden (det stormer udenfor). Og nu har jeg kigget efter dem flere gange. Set 1 eller 2 her udenfor på marken. De er så søde at se på. Det er længe siden, der sidst var en hare her.
De første 2 påskeliljer er sprunget ud i dag.
SDC11471 (2).jpg
I dag har jeg taget nye billeder af påskeliljer, tulipaner og mine gule anemoner.
SDC11498.jpg
SDC11496.jpg
SDC11496 (2).jpg
SDC11495 (2).jpg
SDC11494.jpg
SDC11493.jpg
SDC11492.jpg
Nu må jeg hellere poste resten i en ekstra besked.