Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 45678
Viser resultater 71 til 79 af 79

Emner: Rundt-om-huset-i-Sydthy 2

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det blæser også godt i dag. Men ikke så meget som i fredags.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg skulle bare lige ned og poste et foto i maj måneds tråden.

    Tog min kikkert og kiggede efter tranerne. Pludselig kom en flok (ruder tror jeg nok, det hedder) hjorte løbende. Der er 20 - 25 stk. og nu går de nede på marken. Wow! Siger jeg bare. Jeg tror, det er kronhjorte. Men de har ikke gevir.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    I dag har jeg set både traner, harer, måger og 4 stk. dobbeltbekkasiner (meget korte ben og lange næb).

    En af harerne blev her et godt stykke tid og rendte rundt på marken. Til sidst kom den ind på min grund og hoppede rundt om huset og op ad vejen. Nu har den nok søgt ly for uvejret. Regn og måske torden. Det er en sød og stor hare.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    I dag går der minsandten 2 traner nede på en af markerne. Jeg har ellers ikke set dem de sidste par måneder.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Lige nu har jeg besøg af 5 Sang- eller Pibesvaner ude på marken, kun ca. meter fra mit hus. De har været her i flere timer og er meget sultne.

    SDC11866.jpg

    Det er gråt, diset, regner og blæser noget i dag.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    I disse kolde dage har jeg travlt med at hente brænde ind til min brændeovn. Noget af det er klodser og andet affald fra min gode ven, Hermans vinduesfabrik i Hurup, Ideal Combi. Men de gode, store klodser ligger neden under alt småtteriet. Så jeg nærmest klatrer rundt i brændebunken og skubber til de små stykker med min store børneskovl, for at komme ned til "Guldet" = de store eller lidt større klodser. Det er svensk fyrretræ. De, der arbejder på fabrikken får lov til at tage et læs med hjem til deres brændeovne. Og jeg får/køber Hermans læs, da han ikke har en brændeovn. 300 kr for et læs, og det varmer dejligt. Men jeg har også noget andet brænde, så jeg blander det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Lige nu går der en stor flok svaner udenfor mit vindue på marken. Nogle af dem er grå unger. De er flotte at se på. Men jeg går ikke ud til dem, så flyver de deres vej.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Wow! Hvor det buldrede og bragede i nat. Jeg fik ikke sovet så meget. Jeg lå og læste. Faldt lidt i søvn og vågnede lidt over kl. 06:00, hvor det stadig stormede meget. Gik ind i seng igen og sov til 11:30. I eftermiddag vil jeg gå rundt om mit hus og se efter, at der ikke er sket noget. Den ene affaldscontainer har flyttet sig ca. ½ meter og låget er gået op på den anden. Den tredje ligge, hvor den har ligget længe. Men det er så irriterende, når lågene går op. Så ryger affaldet ud og jeg må rundt og samle op.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har set 2 traner og 2 gæs udenfor på marken i dag. De første par for mit vedkommende i åir.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 45678

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •