Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 11 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 106

Emner: Corona.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562

    Corona.

    Lurer på hvordan det går med dere?Hørte på nyhetene at noen kommuner stenges ned og at de forlenger tiltakene til 28.02.21.Syns det høres forferdelig ut.Tårene trillet her da vi fikk SMS fra kommunen vår at vi helst ikke måtte reise,kun nødvendige syke/legebesøk.Også jeg som hadde tenkt meg på bytur. Er ingen internett handler,liker å se/kjenne på det jeg skal ha.Eneste jeg kjøper på nettet er perler.Det har de ikke i byene inærheten.Jeg er diabetiker,små fet å med høyt blodtrykk.Så jeg har nesten ikke vært utfor kommunen.Men da har jeg iallefall støttet butikkene her.Går det bra med dere?Hvordan takler dere det,om restriksjonene berører dere?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hej Sifa!

    Min søster og jeg har det fint. Jeg handler en gang om ugen og kører med flextaxa.

    Det er i de store byer og større provinsbyer, der er nogle med corona/Covid 19. Flest omkring København. Desværre har vores ene prins, Prins Christian (ældste søn af Kronprinseparret) også fået det. Han er 15 år. De er gået i selvisolation.

    I en del af november blev den del af landet (Nordjylland), hvor jeg bor, lukket. Heldigvis er Thisted Kommune stor og vi har både skove/plantager, landbrugsarealer og mange strande. Så vi kunne sagtens komme ud og få frisk luft uden at møde for mange andre mennesker.

    Og det var heller ikke noget problem at handle. Dagligvarebutikkerne var åbne. Men vi bruger mundbind og massevis af sprit til vores hænder. Og når jeg kan komme til det, vasker jeg også hænder. Jeg er heldigvis testet negativ.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg er ikke testet. Er igen i selvisolation efter lægens anbefaling.
    Det med test, er for det meste helt ligegyldig set i mine øjne.
    Falsk tryghed.
    Man kan jo blive smittet på vejen hjem. Og så er man lige langt, både med at være smittebære og at selv være smittet.

    Jeg blev ringet op af en der ville komme på besøg.
    Jeg sagde det måtte vente, for jeg er buret inde.
    Hun sagde så, at hun ikke smittede, for hun var testet negativ.
    Hvornår? Ja for to uger siden....
    Jojo

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af sifa Se meddelelser
    Lurer på hvordan det går med dere?Hørte på nyhetene at noen kommuner stenges ned og at de forlenger tiltakene til 28.02.21.Syns det høres forferdelig ut.Tårene trillet her da vi fikk SMS fra kommunen vår at vi helst ikke måtte reise,kun nødvendige syke/legebesøk.Også jeg som hadde tenkt meg på bytur. Er ingen internett handler,liker å se/kjenne på det jeg skal ha.Eneste jeg kjøper på nettet er perler.Det har de ikke i byene inærheten.Jeg er diabetiker,små fet å med høyt blodtrykk.Så jeg har nesten ikke vært utfor kommunen.Men da har jeg iallefall støttet butikkene her.Går det bra med dere?Hvordan takler dere det,om restriksjonene berører dere?
    Det går ok her - jeg er i risiko gruppe pga. mit lave immunforsvar og lungesygdom, derfor har jeg ikke været ude og købe ind i butikkerne, siden vi fik corona - og det kan jeg godt mangle - men jeg vil hellere prioritere at jeg har kunnet tage til strik med nørklegrupperne og være der til indlevering af færdigstrik og udlevering af garn og jeg har været i kirke nogle gange med en af mine sønner som går til konfirmationsforberedelse.
    Vi har ikke set min mor siden Corona startede, men vi får snakket meget i telefon. Hun bor i en af de kommuner her i Danmark hvor der lukkes ned, men har passet godt på under hele forløbet og gør det stadigvæk.
    På børnenes skole har jeg manglet at kunne komme med ind og se og følge med i de ting som sker i min yngste datters klasse (hun er lige startet i skole), jeg har jo ved alle de andre været med inde og kigge, men heldigvis sørger lærerne for at tage en masse gode billeder fra deres hverdagssituationer som de kan dele med os forældre i en gruppe på internettet.
    Men jeg glæder mig til at vi forhåbentlig får en lidt mere normal hverdag igen - så man selv kan tage beslutningen om de forskellige ting man skal lave den pågældende dag.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Vi er nok mange som gleder oss til vi er vaksinert og å kan være litt friere.Begynner å bli lei,men tar fortsatt forholdsregler.Det er viktig. :)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Blei så rar,selv om jeg skrev riktig på svaret over. :) Skulle stå lei og gleder oss til vaksinen kommer,og vi kan være litt friere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Hva skjer med mine skrevne innlegg?Blir ikke som jeg skriver. :)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af sifa Se meddelelser
    Vi er nok mange som gleder oss til vi er vaksinert og å kan være litt friere.Begynner å bli lei,men tar fortsatt forholdsregler.Det er viktig. :)
    Ja det kan jeg godt forstå - jeg tager også mine forholdsregler så må vi glæde os til når den tid kommer hvor vi igen kan tage det lidt mere roligt

    sifa - du skal bare trykke på "Rediger meddelelse - så kan du rette i dine indlæg hvis det står forkert" men jeg forstod nu godt hvad du mente.
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Har vi fået en drillenisse på Rokken?

    Jeg har endnu mere end før brugt tiden på at strikke på mine strikkeringe. Men også på pinde.

    Så glemmer man, at vi har en dum sygdom i verden, når man laver noget, man godt kan lide. Og varmestuestrik har mange jo brug for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Har vi fået en drillenisse på Rokken?

    Jeg har endnu mere end før brugt tiden på at strikke på mine strikkeringe. Men også på pinde.

    Så glemmer man, at vi har en dum sygdom i verden, når man laver noget, man godt kan lide. Og varmestuestrik har mange jo brug for.
    Hvis det er en sød drillenisse så ville det være rigtig hyggeligt med sådan en her på Rokken
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

Side 1 af 11 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •