Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 11 af 26 FørsteFørste ... 78910111213141521 ... SidsteSidste
Viser resultater 101 til 110 af 257

Emner: Småsnak her på Rokken

  1. #101
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    Hej Strikkelene
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #102
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hej Sifa! Har du det godt helt oppe i Norge?

    Jeg har hygget mig med at strikke på min S-strikkering mens jeg så Hendes Majestæt Dronning Margrethe 2's 50 års jubilæums fejring i dag. Jeg glæder mig til at se mere til september, hvor vi håber, at coronaen tillader det.

    Jeg gætter på, at Majestæten har spist en god middag med sin nærmeste familie (alle prinserne og prinsesserne) og selvfølgelig Prinsesse Benedikte.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #103
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Alt bare bra her Strikkelene.Du er kjempeflink med strikkeringene.Nu har landet åpnet litt mere.I fjor sa Statsministeren Støre (under valgkampen),at hadde Ap (Arbeiderpartiet) ledet landet,hadde det ikke vært så høy smitte.Nu er det over 12.000 smittet.Det har aldri vært så mange smittet før.Mest Omikron smitte. Vi har hatt uvær,igjen.Men i bygda våres var det ikke skader.

  4. #104
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, den omikron er vist alle steder. Men jeg er heldigvis ikke smittet. Der er også mange smittede her i Danmark. Mange har fået det 3. stik, så skulle det ikke være så slemt. Men uha! Alle dem, der har været i respirator.

    Jeg er stadig forkølet, men det er klimaet og temperaturerne. Jeg plejer at sige, at "hvis det er corona, så har jeg haft corona fra før nogen kendte til corona". Min næse løber altid, når det er koldt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #105
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Venter nu bare på hva neste Korona navn blir,å dose nr 4 skal taes.Trur ikke vi blir helt ferdig med korona,enda.Er mange land som ikke har vaksinert alle sine beboere.Å mange som ikke vil ta vaksinen.Vært heldig med influensaen og forkjølelse.Hverken gubben eller jeg har hatt noe.Egentlig lenge siden jeg har vært forkjølt.Tok influensavaksinen før koronaen kom.Og har tatt den siden.Så jeg er full av det koronavaksine motstandere er redd for.3 doser koronavaksine har jeg å.Men jeg holder avstand til ukjente,og litt kjente folk.Går ikke ut på kino og slikt.Det er jeg skeptisk til.Egentlig skeptisk til det meste. Lykke til med "nesen" din.Er jo tid for å få rennende neser.Her er det iallefall varierende temperaturer. :)

  6. #106
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak skal du have, Sifa.

    Det er så mange år siden, jeg sidst havde influenza, at jeg ikke kan huske hvornår det var. Og jeg er aldrig blevet vaccineret mod den. Jeg har nogle venner i Aalborg, der bliver vaccineret hvert år og de får alligevel influenza. Jeg bor jo også langt ude på landet med frisk, ren salt havluft. Måske er det godt for mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #107
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Bor også ve havet,og vi har mye vind.Kanskje det er den som blåser influensaen til andre. :) Fra 1996-2016 jobbet jeg som vikar i en barnehage.Ville ikke ha fast stilling og 100% stilling.Det jeg la merke til var at de faste og de i 100% stillinger var oftere syk enn jeg.Trur det kommer av at jeg fikk ta meg igjen.Og jeg ble ikke lei av jobben og gledet meg til jeg ble oppringt. :) Vært langtids sykemeldt 3 ganger.Første gang var etter at jeg ble operert i ryggen.Men da de fjernet stingene,snakket jeg med lege,fysioterapaut,Nav (Ny arbeids og -velferdsforvaltning) og styrer i barnehagen om jeg kunne få være i barnehagen.Da fikk jeg kjenne hva jeg kunne gjøre og ikke gjøre.Lovte å kjenne etter.Og jeg gjorde kun det jeg visste jeg kunne gjøre.Andre gangen var da jeg mistet førerkortet,jeg falt om på grunn av diabetesen.Var med gubben på bytur.Jeg kjørte ikke,men de på legevakten mente jeg hadde epilepsi,nyttet ikke å si jeg,så jeg mistet lappen i 6 måneder.3dje gangen var da jeg knuste kneet i 2016,men jeg ville prøve meg i barnehagen da jeg kom meg på fotan.Snakka med Nav og kunne få prøve meg.Men da var stopp for meg.Men jeg skal si jeg testet foten.Krøp på gulvet og ute lekte og hadde god tid til ungene for jeg hadde ikke vakter.Her skulle alt testes.Så nu er jeg på VTA jobb.Varig tilrettelagt arbeid,i en Vekst butikk.Trives ikke helt,for det blir for rolig.Jeg liker å gjøre noe når jeg jobber,og ikke sitte på rompa. :) Men lite borte på grunn av influensa,feber og ræksjuka (oppkast) som de andre får. :) Bank i bordet.

  8. #108
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvordan er vejret rundt om i Danmark (og Norge)?

    Her blæser det næsten en hel pelikan. Det lyder temmelig vildt. Og jeg bliver nede i stuen og strikker. Så vigtigt er det heller ikke at se tv. Jeg lytter til radioen i stedet for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #109
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    En dag har vi vind og regn,neste dag er det vind og snø.Nesten så det er alle årstider.Kaldt og varmt om hverandre.Altså veldig varierende vær. :)

  10. #110
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg synes, at alle de nye medlemmer glemmer at gå ind i tråden: "Hvem er du?" og fortælle lidt om sig selv.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •