Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 21 af 26 FørsteFørste ... 11171819202122232425 ... SidsteSidste
Viser resultater 201 til 210 af 257

Emner: Småsnak her på Rokken

  1. #201
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak skal du have Bente Hundeuld.
    Jeg håber det går godt hos jer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #202
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Velkommen til Rokken, Lissykj og FarmorVivi!

    Jeg håber I bliver glade for at være her.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #203
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er sjovt at se, at vores 2 marathon'er følges så fint ad. 161 par vanter og 168 par sokker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #204
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det er sjovt at se, at vores 2 marathon'er følges så fint ad. 161 par vanter og 168 par sokker.
    Ja det har du ret i Strikkelene vi må se om det fortsætter i løbet af året eller om en af marathon'erne strikker af fra den anden
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  5. #205
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Denne weekend skal jeg til årsmøde i foreningen Gavstrik. Det foregår på Hotel Limfjorden i Thisted denne gang. Jeg har aldrig været med før. Men når det nu er så tæt på, hvor jeg bor, så har jeg meldt mig som dag "kursist". Det bliver spændende. Og Hans Jørn Madsen stiller en lille bod op, hvor vi kan købe hans fine ting af ben og horn. Måske køber jeg et eller andet. Hvis jeg finder noget, jeg kan lide. Lørdag er der forskellige strikke workshops, men jeg har valgt at sidde i en strikke cafe i stedet for. Om eftermiddagen skal vi på tur i Nationalpark Thy. Der er jeg jo nærmest lokalkendt. Og søndag kommer der en engelsk talende dame (ved ikke, hvor hun er fra) og fortæller os om garn, farver og garnkvaliteter. Jeg tror, det bliver spændende.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #206
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Denne weekend skal jeg til årsmøde i foreningen Gavstrik. Det foregår på Hotel Limfjorden i Thisted denne gang. Jeg har aldrig været med før. Men når det nu er så tæt på, hvor jeg bor, så har jeg meldt mig som dag "kursist". Det bliver spændende. Og Hans Jørn Madsen stiller en lille bod op, hvor vi kan købe hans fine ting af ben og horn. Måske køber jeg et eller andet. Hvis jeg finder noget, jeg kan lide. Lørdag er der forskellige strikke workshops, men jeg har valgt at sidde i en strikke cafe i stedet for. Om eftermiddagen skal vi på tur i Nationalpark Thy. Der er jeg jo nærmest lokalkendt. Og søndag kommer der en engelsk talende dame (ved ikke, hvor hun er fra) og fortæller os om garn, farver og garnkvaliteter. Jeg tror, det bliver spændende.
    Det lyder rigtig spændende Strikkelene - det glæder jeg mig til at høre mere om når du er hjemme igen
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  7. #207
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så er jeg hjemme igen.
    Det var et spændende årsmøde med mange mennesker, jeg ikke kendte. Men jeg fik da snakket med nogle af dem Det var ikke bare lokale fra Thy (der som jeg var dag "kursist"). Ellers kom de fra flere stæder på Sjælland, Fyn, Syd-, Midt- og Nordjylland. Nogle kom fra Norge og en fra Flensborg. Her kan I se Loret Karman og hendes garner og farver. https://www.google.com/search?q=lore...t=gws-wiz-serp

    En af underviserne kom fra Amsterdam i Holland og hed Loret Karman (meget sød dame). Hun gav os et foredrag (med tolkning) om garn og hvordan de forskellige farver virker på hinanden. Hun fortalte om en mand, der hedder Johannes Itten, som lavede en farveskala https://www.abc247.dk/farveteori. Hun fortalte også om, hvordan maleren Vincent van Gogh kiggede på garn i mange farver inden han skulle male sine malerier.
    Og vi skulle også lave nogle små strikkeprøver. En af opgaverne misforstod jeg og strikkede en bane med alle farverne. Jeg skulle have strikket små firkanter med hver farve og nogle skulle blandes. Hun havde også nogle forskellige strikkeprøver med, som vi gik rundt og beundrede.

    De ville gerne spørge til min søsters strømper, som jeg havde med og strikkede på. Men strikkeringen, jeg havde med var vist ikke så spændende.

    Lørdag skulle vi ud i Nationalparken. Vi besøgte Nationalpark Centret (hvor jeg endnu ikke havde været). Der var en guide, som fortalte om Nationalparket og vi så udstillingen. Det er første gang, jeg har været meget tæt på en trane. Men den var udstoppet så den kunne ikke flygte. Den var mindre end dem, jeg har set her ved mig. Vi fik fortalt om hvordan Thy var dækket af hav, sandflugten og plantningen af plantagerne. Her, hvor jeg bor, har der også været sandet til.

    Bagefter gik vi lidt ned til stranden. Jeg tror de 3 damer, som jeg fulgtes med i den enes bil, syntes det var for koldt. De ville hellere tilbage til hotellet end køre videre til Stenbjerg Landingsplads. Der har jeg været så mange gange før. Så jeg sagde ok, vi kører tilbage til hotellet. Så satte jeg mig ned og strikkede inden vi skulle have eftermiddags kaffe og
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #208
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Der var en dame, der havde en pose pulsvarmere/fingerløse vanter. Men jeg fandt aldrig ud af, hvem der skulle have dem. De skulle gives til et godt formål. Jeg forslog varmestuestrik. Men ved ikke om det blev godtaget.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #209
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvor mon alle de, der strikkede på strikkeringe er blevet af? Der er vist kun Inge K og mig tilbage.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #210
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    I morgen, lørdag, tager jeg en tur til Uldfestival i Saltum. Det er desværre sidste gang, der afholdes uldfestival der. Jeg synes ellers, der plejer at komme så mange mennesker, at man næsten ikke kan komme frem for mennesker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •