Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 35

Emner: Min lille, nye strikkering med 18 pinde.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så fik jeg styr på tommel 1. Først blev den for stram og for spids. Så tykkere strikkepind, men en grim aflukning. Nu lukker jeg af på samme måde, som jeg lukker af på strikkeringen. Meget bedre. Skal prøve at tage et foto med min telefon i morgen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Foto følger, når jeg kan bruge en computer igen.

    Billed kan ses her i besked 33:

    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...hon-2020/page4
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er igang med en ny vante på samme ring. Også damevante.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja og nu er jeg så færdig som jeg kan blive med endnu en damevante med lang manchet på samme strikkering. Jeg er startet på vante 2 og så skal de have tommelfingre på.
    Denne gang rødbrune.

    Billede0263.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er ved endnu et par af Rokkens håndledsvarmere på min strikkering med 18 pinde. Er ved at finde ud af, hvordan jeg måske kan lave hul til tommelfingeren (½ tommelfinger). Det må kunne lade sig gøre også at strikke den direkte på vanten.

    Det er så irriterende, at der kun findes en børnebog om strikkeringe på dansk. I de engelsk talende lande findes mange bøger om strikkeringe. Der kan man også lære at lave nye mønstre. Men jeg er med i en gruppe i face book og 2 grupper i Ravelry. Dér er de meget dygtigere end jeg er. I skulle se nogle flotte ting, damerne (og en enkelt mand) i Ravelry laver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Er der så mulighed for at få fat i en bog om strikkeringe på engelsk evt. på biblioteket som du vil kunne få glæde af - eller en du på et tidspunkt kunne ønske dig i gave?
    Det lyder i hvert tilfælde rigtig spændende - dejligt der er mulighed for også at blive inspireret til at lave flotte ting med strikkeringe
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg er ved endnu et par af Rokkens håndledsvarmere på min strikkering med 18 pinde. Er ved at finde ud af, hvordan jeg måske kan lave hul til tommelfingeren (½ tommelfinger). Det må kunne lade sig gøre også at strikke den direkte på vanten.

    Det er så irriterende, at der kun findes en børnebog om strikkeringe på dansk. I de engelsk talende lande findes mange bøger om strikkeringe. Der kan man også lære at lave nye mønstre. Men jeg er med i en gruppe i face book og 2 grupper i Ravelry. Dér er de meget dygtigere end jeg er. I skulle se nogle flotte ting, damerne (og en enkelt mand) i Ravelry laver.
    Jeg har lige skrevet med Ulla som er depothjælper i Bramming - hun strikker også på strikkering så I kan nok få nogle gode konstruktive snakke når hun snart kommer herind. Hun siger at hun tager 2 masker af fra sin strikkering med 18 pinde når hun laver luffer, så sætter hun dem på sikkerhedsnål og fortsætter...
    Så har Ulla en mindre strikkering at lave tommel på - den har 12 pinde...
    Når tommel skal monteres så sætter Ulla den fast på de to masker der er gemt på en sikkerhedsnål.

    Har du også en lille strikkering til tommel?
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tror ikke, at biblioteket har bøger om strikkeringe. Men måske jeg kan købe nogle engang, når vi får Amazon til Danmark.

    Nej, jeg har ingen strikkering med 12 pinde. Så jeg må nok gøre som jeg plejer og strikke tommelfingrene på strikkepinde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at biblioteket har bøger om strikkeringe. Men måske jeg kan købe nogle engang, når vi får Amazon til Danmark.

    Nej, jeg har ingen strikkering med 12 pinde. Så jeg må nok gøre som jeg plejer og strikke tommelfingrene på strikkepinde.
    Ja det kan godt være det er det bedste så Strikkelene
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, jeg tager bare en rundpind med magic loop, så er den halve tommelfinger hurtigt strikket.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •