Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Bårebuket til min mormor

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Bårebuket til min mormor

    Den seneste tid har været fyldt med andet end glæder.

    Min kære mormor tog i fredags afsked med livet på jorden efter nogle ugers ubarmhjertig sygdom.

    Det seneste år har hun mangen gang lagt vaser til mine forsøg på at lave buketter af blomster fra min have. Derfor har jeg valgt også idag selv at binde den buket, der skal skal deltage i eftermiddag med ønsket om, at hun må hvile i fred.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144
    Den er meget meget smuk. Håber I trods alt får en god dag sammen.

    Kh bstorm

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Må jeg kondoler Zep

    Den bårer buket er bundet med dit hjerte, hvor er den flot...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Jan 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    43
    Hvor er det en smuk buket, og nogle skønne farver Zep.

    Den ville helt sikkert have glædet din mormor. Håber I kommer godt over det hele
    Strikkemor
    Medlem af Falkeklubben

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Kære søde Zep

    Jeg vil kondolere allerførst.

    Det går så ondt, når ens nærmeste dør. Men hvis livet til sidst kun var smerter, så er det, man beder tilsidst, og mormor kan få fred og ro.

    Du har lavet en utrolig smuk bårebuket. Det vil din mormor også synes.
    supersine669

    carpe diem

  6. #6
    Rysse Gæst
    Kondolere Zep.

    Hvor er det en flot buket du har lavet til din mormor. Og en smuk tanke, at det skulle være din sidste hilen til hende her på jorden.Jeg er sikker på at hun ville sætte pris på det. For denne buket kommer fra hjertet.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have.

    Det blev en næsten-stomende og meget regnfuld begravelse.
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Det gør mig ondt Zep - min mormor døde også i fredags og jeg ville ønske jeg kunne binde en ligeså smuk buket til hende som du har gjort til din mormor.

    Jeg overvejede lidt om jeg skulle lave en blomst i perler og smide i graven, men tror ikke det er så smart at smide noget uorganisk i jorden, - det ville ellers have været ret symbolsk, idet det var min mormor der lærte mig at sy med perler.
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  9. #9
    Dorit Gæst
    Åh mega stortil dig og familien !!!
    Vi skal desvärre osse til begravelse den 5 juli, Håkans farmor döde i onsdags

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det at miste og savne træder kraftigt igennem ved selve begravelsen. Så jeg sender et par store afsted til dig Puskram og dig Dorit - og ikke mindst Håkan og resten af familien!!

    Jeg vil give dig helt ret Marianne S - det betød rigtig meget at stå og binde buketten i formiddags. Døden føler vi os magtesløse overfor, som præsten så rigtigt sagde idag. Også selvom den afløser den sorg det er at set et elsket menneske lide.

    Men det at kaste sig ud i noget håndgribeligt som at lave en hyldest til den kære, det dulmer lidt og gør nok, at man føler, at man tager del på en helt personlig måde. Det er min allerførste bårebuket og jeg var egentlig lidt nervøs for, om jeg overhovedet kunne. Men takket være stor hjælp fra Bettevibsen og minderne om mormor, der altid mente, at man ikke kunne gøre det bedre end sit bedste...

    Et andet af minderne er, at jeg fra helt lille kan huske, at mormor strikkede sokker derovre på Bornholm Og selvom hun ikke lærte mig det, så har det præget mig meget tidligt, så jeg er en af de få, der nu kan strikke sokker i familien.

    Jeg ved ikke, hvordan og hvorledes det er med at kaste noget som en lille perleblomst i graven Puskram. Sidder blot og tænker, at det jo er tilladt at lade den afdøde bære smykker i graven.
    og Julemor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •