Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Strik venstre forstykke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2014
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    7

    Strik venstre forstykke

    Hej derude😃
    Håber nogen kan hjælpe mig med belyse mig om hvorledes jeg strikker dette venstre forstykke:
    Slå 39 m op (inkl. 1 kantm i siden og 10 kantm mod midt foran) strik 4 p retstrik, derefter fortsættes med diagram (også over kantm foran) hvad betyder det mon? Hvirdan skal de kantmasker se ud, og skal jeg strikke almindeligt efter diagrammet og ignorere kantmaskerne efter de 4 pinde retstrik. Så forstår jeg ikke hvorfor der overhovedet skal være kantmasker.?
    Mvh AnneMette.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Indlæg
    114
    Hej

    Jeg tror at de 10 masker skal strikkes ret på alle pinde, da jeg er sikker på de skal være forkant på trøjen. er de 10 masker ikke vist som retmasker i diagrammet??? Sådan plejer det at være til en trøje og det må jo være en trøje, du er igang med, da det netop er et forstykke du skal strikke...

    Hvis du ikke er sikker , kan du så ikke sætte et billede ind af modellen og diagrammet, så er det lidt nemmere at hjælpe..

    God strikkelyst

    Rødhætte

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2014
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    7
    Hej Rødhætte:)
    Ved ik lige hvordan jeg sætter billedet ind, men det en opskrift i Drops Design nr. 83-8. På den sidste side af opskrift er diagrammet og på billedet ser det nemlig heller ikke ud til der er en kant, så undrede mig. Også over hvis jeg pludselig skal strikke henover de 10 kantmasker, men der står ikke om jeg skal bibeholde den ene kantmaske i siden. ��

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2014
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    7
    PS. Det ser ikke ud på billedet som om der er kantmasker, men på tegningen er den tegnet op og ikke i selve diagrammet.
    Tak for svar:)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •