Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 17 1234511 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 170

Emner: Nyt 13/12: Zeps Syslerier 2014

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Nyt 13/12: Zeps Syslerier 2014

    Min færdige arbejder fra 2010
    Mine kort fra 2011
    Mine færdige arbejder fra 2012
    Og her er, hvad jeg formåede i 2013


    Året startede, hvor det gamle slap - med hæklenålen. Den yngste datter ønskede sig små genanvendelige dimser istedet for vandrondeller, i pastelfarver. De er hæklet i bomuldsgarn. Æsken har der været vatpinde i. Jeg syntes godt den kunne pyntes lidt også. Så jeg hev blonde frem (som hun elsker) og et par små roser blev også limet på. Voila.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 13-12-2014 kl. 17:44
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2013
    Geografisk sted
    Arup
    Indlæg
    17
    Flot, god ide

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af donie05 Se meddelelser
    Flot, god ide
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Året startede, hvor det gamle slap - med hæklenålen. Den yngste datter ønskede sig små genanvendelige dimser istedet for vandrondeller, i pastelfarver. De er hæklet i bomuldsgarn. Æsken har der været vatpinde i. Jeg syntes godt den kunne pyntes lidt også. Så jeg hev blonde frem (som hun elsker) og et par små roser blev også limet på. Voila.
    Super god ide, og super flot
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rigtig god ide til pige værelset
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Det var smart.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mange takker.

    I aftes, mens jeg genså "Borte med blæsten", fik jeg også færdiggjort et par fingerløse handsker, hun havde ønsket sig. Mit første hæklede par overhovedet. Vi faldt over "mønsteret" på en blog og så fandt hun garn i mine gemmere.

    Jeg sad og fik vilde idéer om at sætte et par blomster og nogle perler på, mens jeg arbejdede. Fandt også blomsterne, som jeg allerede havde på lager, frem. Men hun ville have handskerne præcis, som de var Så jeg må jo bare overveje at lave et ekstra par.

    Har iø lige fået tilføjet mine færdige arbejder for de sidste 4 år - øverst i første indlæg.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 04-01-2014 kl. 10:12
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er nogle spændende 'småting' du har fået lavet - og gode ideer til os, der har garnrester på lager - mange tak for inspirationen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal du have, Inge K Ja i år skal der (også) ryddes ud i rester - og i det hele taget bruges af mit "materialelager"! Datteren er iø rigtig glad for de fingerløse

    Når jeg skal have noget "idiotarbejde" til hænderne, mens jeg ser fjernsyn med pigerne, så bliver det hæklet gavebånd... På TV2 Fri havde de besøg af en, der gjorde det. Meget simpel opskrift (og god træning til ny hækler iø).

    *Hækl 5 luftmasker, hækl 1 stangmaske i den 3. luftmaske fra nålen.* gentages så langt som man har lyst til at gavebåndet skal være...
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg sidder lige og funderer over, hvor jeg skal ende og hvor jeg skal begynde Først og fremmest er det slet ikke så ringe at sidde ned overhovedet, for dét gjorde jeg ikke meget igår...

    I mange år har jeg taget tilløb til, at der skulle gang i tapetsering her i huset. Det har været nedprioriteret ift ufatteligt meget andet - senest min brystkræft. Men også, fordi jeg ikke helt har haft idérigdommen. Den er så fundet frem nu

    Den yngste har nu fået tapetseret sit værelse om. Det trængte forfærdeligt! Så op til week-enden fik jeg ryddet ud derinde, sorteret osv., så vi kunne komme til. Hun ville gerne have hvide vægge og vi havde ruller stående fra gemalen tapetserede stuen for... 15 år siden Og det blev faktisk rigtig godt, selvom det sidenhen nok skal have en gang maling, fordi kanterne har taget lidt lysskade, mens det har stået. Men hun er lykkelig

    Inde hos hende stod en "lovenest" stol, som hun havde erobret fra mig for et års tid siden. Den fandt vi på containerpladsen. Puden i den var råhvid (og stor). Den VAR råhvid - det havde ændret sig Der var kommet uheldige genstridige pletter på. Den var for stor til vaskemaskinen, så op i en stor balje, hvor jeg selvfølgelig ikke havde nok kræfter til at vaske den Det endte med, at jeg sprættede et hul i sømmen og lænsede den for noget af fyldet, så den kunne være i vaskemaskinen. Den fik så hele 2 vaske på 90 grader med klorin (som jeg ellers aldrig bruger, men...). Pletterne blev bleget, men forsvandt ikke. Så nu venter den på, at jeg farver den. Overvejede ellers at sy noget på pletterne, men blev enig med mig selv om, at det ville klæde den bedre at blive i en brunlig farve. Så den ligger her bag mig og venter.

    Men nu skal jeg jo altså liiiige have gjort ting færdige til datterens værelse, som skal derop i løbet af dagen, så den må vente lidt endnu Og så gik det hverken værre eller bedre, end håndvasken stoppede til. Den muntrer jeg mig også med indimellem idag Udover den maskinfuld vasketøj, der snart skal ud i det herlige frostvejr.

    Og så skal jeg have monteret et penalhus med jordbær på, som også blev skubbet til side til fordel for tapetsering. Igår fik vi iø kærnemælkssuppe til aftensmad, som jeg ikke har fået i mit voksenliv.

    Men men jeg har også lidt at vise frem idag. For nyligt faldt jeg over en opskrift på "japanske blomster", som jeg forelskede mig i på stedet! Fredag aften, da jeg så trængte til at lave noget med "liv i" fandt jeg garn frem til sådanne. Jeg ved ikke præcist endnu, hvad de skal bruges til en gang - men det skal nok komme.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 1 af 17 1234511 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •