Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 68

Emner: Turen går til Bornholm

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Hej Zep

    Tak for den dejlige beretning

    Ærgerligt at du glemte kameraet - men håber der kommer billeder en anden gang

    Er du sikker på at der var mere end én ædelpapegøje? Der var i hvert fald kun én da vi var der - men dyrepasseren har haft lidt travlt, så det er ikke sikkert hun har fået mig helt opdateret.

    HPIM4769.jpg
    Billedet er af Xander, ædelpapegøjen og bjerglorien Kiwi.
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja hvad gør man ikke for en rokker Meeen jeg kommer jo nok til at lægge vejen forbi ham hver gang, for nu er han jo noget specielt Og så ligger voliererne jo på vej til vandlandet, så mor kan vel nok få lov at gøre en afstikker og stå og fløjte, mens familien plasker rundt Spørgsmålet er dog, om han overhovedet "gider" det mere, nu han er i selskab med andre fugle. Er der ikke noget med, at man har størst held, hvis de er "ene"?

    Nå sådan ser der ud indendøre. Jo jeg er næsten sikker. Jeg stod og læste om Ædelpapegøje på skiltet, at hunnen så meget anderledes ud med rød og blåt, end den også meget flotte grønne han. Der var desuden nogle australske etellerandetjegikkekanhuske... Men det vil et foto afsløre senere.

    Latterfuglen er jo i naboburet og jeg skal love for, at den gav svar på fløjtetiltale - måske var jeg ikke helt musikalsk nok
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Altså jeg vil sige det sådan, at jeg da håber han har glemt alt om os mennesker - for så har det været det hele værd at tage helt til Bornholm med ham ;-)

    Så vidt jeg lige husker er der: 2 prinsesseparakitter, hjelmvagtler (kan ikke lige huske hvor mange der var), 1 bjerglori, 1 ædelpapegøje (men åbenbart 2 nu ;-) ), 2 duer (kan ikke lige huske arten) og så 2 alexanderparakitter (en grøn - Alexander og den gule, vores Xander )

    Og ja, latterfuglen er noget for sig - jeg var meget overrasket over hvor stor den egentlig er.

    Når vi skal over og besøge Xander til næste år (tror jeg), må vi lige se om vi ikke kan finde tid til et lille visit, hvis du har tid og lyst
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260
    Mine forældre skal derover og køre Velo Solex ræs, jeg mener det er til den tid, det skulle være ret underholdende :)
    /Didde

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20

    Bornholm

    Hej

    Nu har jeg ikke været logget ind i lang tid, men nu er jeg tilbage igen.

    Her til sommer skal vi en tur på Bornholm. Det er første gang, jeg skal afsted, og jeg er vild spændt på turen.

    Hvilke ting mener du, er et must og skal ses når man er på øen?

    Er der nogle gode special butikker, som kan henlede tankerne på det kreative/hobby :)

    Glæder mig til at læse. - Det må gerne være alt mellem himmel og jord, så længe det er til at gøre noget ved, mens man er på Bornholm - eller sagt med andre ord; Den ultimative Bornholm-guide :) (Også gerne med kreative indslag)

    Mange hlsner Louise

  6. #16
    Cathrine Gæst
    En ferie til Bornholm - Glæd dig! Nu er jeg selv fra Bornholm, så kender da lidt til øen.

    Nu ved jeg ikke hvad i er til? lange gåture i naturen? i så fald er Majdalen et besøg værd, og der vokser en masse vilde blåbær. Ellers turen mellem hammershus og hammerhavn som også er afsindig smuk. Almindingen har også nogle rigtig flotte ting at byde på.

    Mht det kreative er der rigtig mange små gallerier, kunsthåndværkere etc. Der er også noget strik-halløj ved Årsdale, hun plejer at ha nogle flotte ting. kan ikke lige huske hvad hun hedder.
    Bente Hammer laver stof-tryk og er ret kendt for det, hun holder til på bornholm.

    Jeg kunne blive ved.
    Glæd dig.

    Mvh
    Cathrine, som sætter kursen mod bornholm i slutningen af denne måned ;)

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Citat Oprindeligt indsendt af Cathrine Se meddelelser
    En ferie til Bornholm - Glæd dig! Nu er jeg selv fra Bornholm, så kender da lidt til øen.

    Nu ved jeg ikke hvad i er til? lange gåture i naturen? i så fald er Majdalen et besøg værd, og der vokser en masse vilde blåbær. Ellers turen mellem hammershus og hammerhavn som også er afsindig smuk. Almindingen har også nogle rigtig flotte ting at byde på.

    Mht det kreative er der rigtig mange små gallerier, kunsthåndværkere etc. Der er også noget strik-halløj ved Årsdale, hun plejer at ha nogle flotte ting. kan ikke lige huske hvad hun hedder.
    Bente Hammer laver stof-tryk og er ret kendt for det, hun holder til på bornholm.

    Jeg kunne blive ved.
    Glæd dig.

    Mvh
    Cathrine, som sætter kursen mod bornholm i slutningen af denne måned ;)
    Tusind tak for mange svar allerede nu :) Jeg glæder mig også utrolig meget allerede nu - man har jo hørt så mget, så det bliver rart endelig at få selvsyn.

    Nu skal jeg jo afsted med hr. mand, svigerinde og svigerforældre. Umiddelbart ved jeg, de har været der før.

    Jeg kunne forestille mig, at de gerne vil se det turistprægede ting. Det vil jeg selvfølgelig også, men jeg skal også lige ud at kigge på, hvad der er af kreative ting. - Det er sådan en besynderlig ting, jeg har fået med mig, da vi har besøgt mange dele af DK, de sidste par år. Altid skønt at komme rundt og se sådan nogle ting - og inspirerende.

    Og så kunne jeg da også forestille mig at vi skulle gå en tur eller tre :)

    Jeg lutter stadig ører :)

    Hilsen Louise.

  9. #19
    klasus Gæst
    Et sted som jeg synes er spændende er Kræmmerhuset http://www.kraemmerhuset.com/index.html Haven er fantastisk, keramikken udstråler en glæde så den skal ses, båndbroderierne er smukke, pilefletten .......... Ja, det skal bare ses!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    17 Jan 2008
    Geografisk sted
    9500 Hobro
    Indlæg
    18
    Jeg ÆRGRER mig sådan over, at jeg ikke lige var her forbi sidste år!
    Da tog vi jo nemlig til Østersøens perle sammen med min mands søster og svoger.
    Det var et hit, men alligevel er der ting der bliver afsløret her, som ville have været godt at vide på forhånd - men Bornholm ER danmarks hyggeligste feriemål - stol på det!
    Også liiidt dyrt, men pyt..

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •