Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Hvornår ryder juletræet ud????

  1. #1
    nette strik Gæst

    Hvornår ryder juletræet ud????

    Jeg plejer at have juletræet stående til hellig tre konger.

    men ikke i år, nu er det væk. det dryssede rigtig meget, tror vi har haft for god varme pga. brændeovnen.

    Tænkte på det er jo egentlig trist sådan et træ vokser på marken i 10 år, for så kun at opleve en jul i stuen, 1 uge.

    Tanken kom også på:det er en hel lille formue der er julepynt for, julestjerne, lysholder`,ophæng, m.m =George jensen. ja hvis man regner lidt på det, ca. 7000 kr, og det bliver også kun brugt en uge om året.

    Nu er der et helt år til alt jule pyntet skal frem igen, nisserne er også gået i hi

    Hvornår smider du træet ud.?????

  2. #2
    cubik Gæst
    Mit træ ryger ud d. 31/12 om formiddagen......så har de unge noget at rende med om aften

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hellig 3 konger..på min datters fødselsdag..ryger juleriet

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu har vi ikke haft grantræ i år men en store nerian der stod og blomsterede så flot, fik lidt julepynt dog ikke lys på. Var faktisk ret så flot et syn for vi havde sat starin lys rundt omkring den, så det glinterede noget. Ja vi er skøre, det vil jeg godt skrive under på.

    Men ellers alt efter hvor meget det drysser ( griner lidt for mig selv, de sidste mange år har vi haft en i en potte, og de står og vokser over i den vilde del af haven og de dryssede ikke. ) Men seneste hellig tre konger efter gemalens familie traditoner..
    Sidst redigeret af hundeuld : 02-01-2013 kl. 13:36
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2008
    Geografisk sted
    8722 Hedensted
    Indlæg
    304
    Mit træ kom ud i går formiddags, men julepynten hænger til efter
    hellig tre konger.
    fra hot55

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Vores juletræ røg ud 2. juledag. Før i tiden stod det til 1. januar, men hvert år 1. juledag slår jeg ud på halsen og den ene kind, men denne jul var det hele ansigtet, der var knoppet, rødt og hævet, og det kløede. Juletræet er under mistanke så måske vi fremover ikke skal have juletræ. Så må vi se, hvad vi så finder på.
    Knus Rita

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    jeg er vokset op med at alle nisser skal være væk inden kl 12 nytårsaften, fordi det bringer ufred at tage nisser med ind i det nye år.
    Så alt julepynt bliver pakket ned den 30/12 (den 31/12 har man så travlt med alt muligt andet) - så er det også nemmere at gøre rent så der er pænt til nytårsaftensgæsterne.

    Jeg har ikke kendt andre der havde hørt den om nisserne, måsk er det en vertro min mor bare opfandt for at slippe for diskussionen?
    Det betyder i øvrigt at mine børn og jeg har vældigt sjov med den store nissejagt, de skal jo findes allesammen!
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Julen varer til den 5./6. januar (Hellig Tre Konger). Først derefter tager min mor pynten af (min søster og jeg er taget hjem på det tidspunkt) og sætter træet udenfor i laden, hvor det skal have lov til at tørre. Så kan det nemlig saves i stykker og kommes i brændeovnen. Intet går til spilde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Frederikshavn
    Indlæg
    27

    Smiler

    Vores bliver stående til Hellig Tre Konger. Med hensyn til nisserne, har jeg engang hørt/læst at hvis man glemmer en nisse skal den blive, man må ikke fjerne den.

    Anneberg

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler

    I mit barndomshjem stod juletræet til Hellig Tre Kongers dag d. 6. Januar og julepynten blev også først pakket væk der efter. Den dag juletræet røg ud, græd jeg i stride strømme over at julen nu var slut og der var et helt år til den næste!

    I mange år bibeholdt jeg traditionen med at lade julen vare til d. 6/1, men i år røg juletræet ud nytårsdag og jeg er også begyndt at pakke resten ned, dog lidt af gangen, lidt ligesom, når det kommer frem, der er det også lidt af gangen.


    Selv nu som næsten 50-årig, får jeg stadig en klump i maven og tårer i øjnene, når juletræet ryger ud. I dag er det dog mere tanken om, at nu er endnu en jul gået og hvor blev den dog af? Nåede jeg nu at nyde det hele nok?


    Men to dage efter er jeg videre og i fuld gang med at glæde mig til foråret!


    Det blev til mange ord, men der er altså åbenbart mange følelser forbundet med at "jule af"!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •