Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Jubiii har fået en symaskine!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Jubiii har fået en symaskine!!

    Min mand er lige taget afsted til Le mans, og jeg fik her til morgen en symaskine af ham, nok lidt fordi at han syntes det var synd for mig jeg skulle være selv hjemme en uge med børnene, og vi har bryllupsdag på mandag!
    Men nu mangler jeg noget at sy! Jeg er total nybegynder, men vil gerne sy noget der er let, men stadig kan bruges til noget. Hvor finder i jeres syopskrifter??

  2. #2
    Fedania Gæst
    hehe - sikke en dejlig gave!

    Jeg bruger ikke selv min så meget mere, som jeg engang gjorde, men dengang jeg gjorde, gik jeg på biblioteket og lånte "Ingelise" (det hedder vist "Alt om håndarbejde" nu?) og kastede mig ud i det :)

    Held og lykke - og tillykke med den!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    flot gave! Tillykke med den ;o)
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tillykke med den Enig med Fedania ang. mønstre. Glæder mig til at se, hvad du finder på.
    og Julemor

  5. #5
    cubik Gæst
    Tillykke med din nyerhvervelse. Den skal du nok blive glad for.

    Jeg lånte mine mønstre på biblioteket og af venninder, men købte også nogle selv, Bla. mønstre fra Stof & Stil og Ide Design. Du kan jo blot vælge de nemme mønstre til at starte med.

    Rigtig god fornøjelse.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Ottobre har rigtig gode mønstre både for børn og voksne, dem har jeg brugt en dell
    Men er det tøj du vil sy for der er jo flere steder hvis du mangler ideer. Prøv også www.bernina.com
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Inger1 Gæst
    Ja tillykke dejligt med en maskine, hvilken maskine har du fået?

    Inger

  8. #8
    lis ai Gæst
    Tillykke med din nyerhvervelse.

    Ja det nemmeste at begynde med vil jeg tro er et pudestykke, så du kan lære din symaskine lidt at kende. Husk at læse brugsanvisningen, især hvordan man sætter undertråden i spolen.

    Køb evt to stykker bomuldstof i forskellig farver, så kan du prøve at improvisere ved at sy stykkerne sammen på forskellig vis.
    Det kan være en god ide at lave en arbejdstegning for, hvordan den
    nogenlunde skal se ud.

    Dernæst ville jeg gå videre til et net med bund, så jeg kunne lære at sy hjørner og få en bund i og dernæst hankene.
    Har du piger kan du gå videre til at sy nederdele, først med elastikkant eller ribkant og så videre derfra.
    Bagefter nemme bukser til drengene.
    Efterhånden kan mange mønstre googles på nettet eller ses på forskellige hjemmesider, hvordan man gør.
    God fornøjelse.

  9. #9
    marion Gæst
    tillykke med din symaskine har selv lige fået en ny eller dvs jeg jeg købte en brugt.
    Jeg er også meget ny i at sy, men jeg har fundet mønstre i stofbutikker, synes dem fra onion er gode og nemme at forstå, der er også en del gratis mønstre på familiejournalens hjemmeside og hendes verdens hjemmeside. Dem har jeg også brugt lidt af, også har jeg ellers tegnet efter noget af mit eget ynglingstøj og syet efter det og prøvet mig lidt frem. Håber du finder noget spændende at sy på din nye maskine :-) Hvis du har lyst kan du se nogen af de ting jeg har syet på min blog.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Hvor dejligt for dig..En rigtig sød tanke af din mand..Jeg går også og venter på min. Glæder mig til at komme igang. Da jeg havde den gamle som futtede af for nogle md siden. Syede jeg ikke så meget, men nu hvor jeg ingen har, syntes jeg behovet er blevet stort. Bunken med det der skal syes bliver større og større.. Håber at få den i weekenden.. Jeg har købt den brugt. En Pfaff perfomance 2058. Jeg har aldrig før haft en der kunne mere end frem og tilbage+ zig zag, så nu bliver det spændende om jeg overhovedet kan finde ud af den. Men tænkte at når jeg nu alligevel skal ud og købe, kunne jeg ligså godt købe en jeg kan ha' glæde af i mange år. Jeg håber du får stor glæde af din maskine og glæder mig til at se herinde det du får lavet..
    Hilsen Dikte

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •