Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 12 FørsteFørste ... 34567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 114

Emner: Dobbelt-strik-sammen for alle 2012

  1. #61
    fredsminde Gæst

    Smiler

    mht farvevalg - så bliver min den samme farve ( flerfarvet lyseblå/lilla/lyseråd) på den ene side på alle baner

    den anden side kommer til at veksle mellem bordeaux, brun og orange

    håber det kan hjælpe dig med dit farvevalg, Marion


  2. #62
    marion Gæst
    hmm overvejer at ændre garnvalg.... lige nu er det supersoft.... men er jo langt bagud i forhold til fredsminde og daisy er først lige begyndt på mine prøver...

  3. #63
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    hmm overvejer at ændre garnvalg.... lige nu er det supersoft.... men er jo langt bagud i forhold til fredsminde og daisy er først lige begyndt på mine prøver...
    Det betyder ikke noget Marion, jeg er også" bagud" det er vist under ordnet i en strik sammen tråd hvor langt man er, jeg har lavet en del strikke prøver i forskelligt garn,

    Jeg har i dag besluttet mig til drops merino ekstra fine, pind 3,5

    vil du strikke en vest eller en jakke ?

  4. #64
    marion Gæst
    Jeg tror min bliver lidt af en jakke har en ide som jeg ikke er sikker på kommer til at virke lidt af din vifte tror jeg men skal lige se om jeg får den tegnet i aften eller om jeg er helt slået ud efter træning

  5. #65
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    hmm overvejer at ændre garnvalg.... lige nu er det supersoft.... men er jo langt bagud i forhold til fredsminde og daisy er først lige begyndt på mine prøver...
    se bort fra det Marion - jeg startede i ferien, fordi jeg alligevel skulle have noget nyt med i rejsetasken
    Nu er det blevet hverdag igen - hvilket både betyder både arbejde og garnfarvning ( og huske at passe på mig selv ) - så mit tempo vil blive langsommere

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg tror godt, at jeg kan finde ud af at strikke noget, hvor den ene side bliver én farve og den anden side bliver en anden farve.
    Men det er mig en gåde, hvordan I kan strikke et mønster ind, så hver side bliver flere farvet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #67
    nette strik Gæst
    Lene.Der ligger rigtig mange videoer på you tube hvor du kan se det bliver strikket. vi strikker alle kun med 2 tråde af gangen, dog kan det flerfarvet garn snyde dit øje, her en en der viser hvordan der strikkes med 3 tråde, et andet sted med 4 tråde. hun er godt nok lidt langsom og snakker meget, http://www.youtube.com/watch?annotat...&v=nnzzYFMERLU

    håber gåden er løst for dig.

    prøv også at se nogle af de andre videoer der ligger rigtig mange.
    http://www.youtube.com/watch?v=s3gWb...eature=related

  8. #68
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Marion, jeg er jo altså også først lige begyndt - og er endnu ikke færdig med den første bane på 9 x 60cm til ærme, og har heller ikke endeligt besluttet mig for fortsættelsen, eller hvilke mønstre der skal strikkes ind i banerne eller hvor brede de skal være - har kun en foreløbig plan samtigig er jeg jo ablolut begynder på flerfarvet dobbeltstrik, og kan se, på Nettes indlæg, at man kan strikke med mere end 2 farver !!!! Så det skal muligvis forsøges inden jakken er færdig.
    Jeg skal også have strikket andre ting ind imellem, som er bestillinger, så du har tid nok til at hoppe på -
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  9. #69
    marion Gæst
    så jeg mere rolig jeg har tegnet et mønster på ternet papir jeg tænker jeg vil bruge også kom jeg lige til at bestille noget garn fra aalerusen som jeg måske kunne bruge :-)

  10. #70
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg troede, at det var røde og sorte tulipaner i dit første link, Nette.
    Det vil da vist tage mig 100 år, hvis jeg skal strikke med så mange garner på én gang. Jeg er jo i forvejen en langsom strikker. Men det ser flot ud.

    Som jeg lige skrev i en pm til Daisy, så ser det lidt indviklet ud, at strikke med flere farver på fingeren samtidig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 7 af 12 FørsteFørste ... 34567891011 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •