Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: hvis nogle skulle ha glemt det

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Dec 2007
    Geografisk sted
    7950 Erslev Mors
    Indlæg
    4

    hvis nogle skulle ha glemt det

    Føler at der er nogle mennesker, der går rundt og ikke ved hvorfor vi fejrer påske. Her er forklaringen en gang for alle:
    Jesus lavede som bekendt, vand til vin, og det skete på en torsdag (skærtorsdag). Det er vel ikke så mærkeligt, der er mangel på vand dernede. Der var noget at drikke den dag, og fredag bragte tordnende tømmermænd ... og alle ved, at så bliver dagen lang (Langfredag) Lørdag sk...ete der ingenting ... . Søndag var alt glemt, og i baren igen med fest og vin som varede til langt ud på aftenen. De var fulde, og en sulten stakkel ville fange en kanin og spise den, men på grund af sin tilstand, kom han tilbage med en høne, og alle var forundret da haren lagde æg. Sådan kom påske Bunny og påskeæg ind i dette rod. Mandag kom og alle skulle have været arbejde, men de havde sådan tømmermænd, at deres chef gav dem fri. Og sådan er det den dag i dag. Vigtigt ikke at glemme den historie, mener jeg :)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En sjov forklaring
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25
    Den låner jeg lige. hilsen Krista

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2013
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    6

    Sjovt at gøre grin med tro?

    I må have mig meget undskyldt, men dette finder jeg ikke sjovt. Som troende kristen føler jeg mig godt nok stødt over, at nogen finder det ok at gøre grin med det kristne påskebudskab. For mig er det lige så lidt i orden som at gøre grin med jøders sabbath eller muslimers eid fest. Hav dog en smule respekt for mennesker med andre tilgange til livet end du selv har. Selv om dette er et forum hvor alle kan være medlemmer, så synes jeg gerne der må være en tone af gensidig respekt mennesker imellem uanset forskelle i tro og livsanskuelse.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Citat Oprindeligt indsendt af Frydkjær Se meddelelser
    I må have mig meget undskyldt, men dette finder jeg ikke sjovt. Som troende kristen føler jeg mig godt nok stødt over, at nogen finder det ok at gøre grin med det kristne påskebudskab. For mig er det lige så lidt i orden som at gøre grin med jøders sabbath eller muslimers eid fest. Hav dog en smule respekt for mennesker med andre tilgange til livet end du selv har. Selv om dette er et forum hvor alle kan være medlemmer, så synes jeg gerne der må være en tone af gensidig respekt mennesker imellem uanset forskelle i tro og livsanskuelse.
    At bruge lidt humor har ikke noget med manglende respekt at gøre - efter min mening. Hvis det var meningen at såre ville man ikke bruge humor men sarkasme. Der er stor forskel. Dette er blot en lille munter historie.
    God påske
    mvh Pjevs

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    den var sød, Bob, jeg låner den lige til en anden sammenhæng
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2013
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    6
    Citat Oprindeligt indsendt af Pjevs Se meddelelser
    At bruge lidt humor har ikke noget med manglende respekt at gøre - efter min mening. Hvis det var meningen at såre ville man ikke bruge humor men sarkasme. Der er stor forskel. Dette er blot en lille munter historie.
    God påske
    mvh Pjevs
    Humor er mange ting, men humor bør ikke gøre nar ad andres tro. Sammenblandingen i denne historie af religiøse personer og begivenheder med druk og tømmermænd er krænkende i og med, at den latterliggør noget, som for mange har stor religiøs betydning. Jeg synes ikke, at man skal gøre grin med regligiøse højtider, hverken kristne, muslimske eller jødiske. I øvrigt tror jeg da slet ikke, at historien var ment sårende. Den er blot tankeløs og ugennemtænkt på samme måde som når Paven indblandes eller når svinekød sammenkædes med muslimer.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En lille sjov historie der nok kan læses engang til.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •