Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Hvordan slå I masker op? Skriv gerne navnet.

  1. #11
    Jeanne Thøgersen Gæst
    at du vil lave en statistik er da fint men hvad skal den bruges til og hvor skal den offentliggøres og ja hvad med alle de strikkere der ikke er med på rokken.

    Bare nogle tanker fra en der også strikker mange sokker og som slår op på mange måder alt efter hvilke sokker jeg strikker.

  2. #12
    nette strik Gæst
    Hvis du møder en på din vej som ikke smiler - så giv ham dog et af dine!!!!!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Jeg slår op med en pind og så holder jeg tråden så jeg starter i den korte ende så jeg har altid garn nok til mine masker. dog kna jeg finde på at slå op på en nr støre pind en den jeg vil strikke med så opslaget ikke bliver for stram.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  4. #14
    nette strik Gæst
    Fandt ( for mig ny) opslagning som jeg vil afprøve når jeg engang kan strikke.
    lige p.t er der strikke forbud, pga. skylder af led.

    http://www.youtube.com/watch?v=dFM73c75ZEA må være rigtig god til strømper.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Tak for god link Nette.
    Håber du snart bliver ok med din skulder
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    23 Oct 2013
    Geografisk sted
    Børkop (ved Vejle)
    Indlæg
    93

    Slå op

    Hej
    Først rigtig god bedring. Håber for dig, du kan komme lidt ud, naturen er rigtig god til at hele " forskrækkelses skader" Håber de fysiske skader snart er ok. En slem omgang for dig
    Mht at slå op .. helt på basismodel = løkke og dobbeltharn i venstre hånd. To pind i højre .. Synes det bliver tilpas løs/ fast til mine basis strømper

  7. #17
    nette strik Gæst
    Mange tak Bedstemor og Helle, det varmer helt ind i skulderen.

    jeg må " nøjes" med at kigge video strik i en periode, jeg SAVNER at have pindene i hænderne, det er næsten lige så svært, som at holde op med at ryge. (hvilket jeg stoppede med for 2 1/2 år siden )

    Jeg nyder godt af at se jer andres strik.

  8. #18
    cubik Gæst
    Hvilken metode jeg bruger er afhænnig af hvad jeg skal lave, men jeg har for nyligt fundet en en opslagningmetode der hedder kniplingsopslag og den er rigtig god til huer, vanter og sokker.

    Jeg har ikke kunnet finde en video, som kan vise jer metoden, men den er beskrevet i bogen "strik med nordiske traditioner"

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Der er flere af de opslagningsmetoder, som jeg aldrig har set eller hørt om før.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    Når jeg strikker strømper, starter jeg i tåen, med tyrkisk opslag - http://www.youtube.com/watch?v=mYXTn85V4Zk
    Derudover, er jeg begyndt at bruge strikkeopslagning - http://www.youtube.com/watch?v=oF5xeslY60M

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •