Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hvordan formindskes en taske ??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158

    Hvordan formindskes en taske ??

    Jeg kan ikk finde ud af det... Vil så gerne lave en taske, som er formindsket / smallere foroven.
    Jeg fik en fin forklaring af Rita, med at stykkerne skal være 3/4 smallere i bredde og 1½ cm smallere i længden. Men det er suseme ikk nemt at gøre med en linial - eller er det bare mig, det er galt med ??

    Håber at der er nogen "flettere" som kan give mig gode råd. Rita's er ganske fin, men jeg kan altså ikk finde ud af det med en linial.....

    ( Føler mig lidt dum lige nu...... :-/ )

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    prøv at søge i flettede ting. Tror der ligger en vejledning derinde. har i hvert til fald fået at vide fra een herinde HVILKE str hun brugte og hvor mange af hver så er det jo bare at tage dem. Har desværre ikke tid lige nu - at skrive det da jeg skal til et møde men har du ikke fundet løsningen i aften kan jeg skrive str og stk ned til dig

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg bruger en skæremaskine - en ganske billig en af plastik med udskiftelige knive. MEN det er ikke alle skæremaskiner, der kan skære i kaffeposer og lignende har jeg hørt.
    Knus Rita

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    herinde ligger en taske der bliver smallere op ad. De må den som har lavet den ( husker ikke hvem det er ) har givet mig er :

    35 spidser i alt - dvs 70 stykker der skal flettes sammen.

    5 ringe med målene 7 x 14,5 cm
    2 ringe med målene 6,5 x 13,5 cm
    3 ringe med målene 6 x 12,5 cm og til sidst 2 ringe med målene 5,5 x 11,5 cm.

    Så de går o,5 cm ned i bredde og længde for hver størrelse,,

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158
    Hvor er det dog herligt, at når jeg spørger om noget, så kommer der altid et eller flere svar . 1000 tak skal I have *SS*.
    Rita... Jeg bruger oz selv skæremaskine, alt efter hvad jeg lige har mod på. Ellers klipper jeg stykkerne i hånden efter linialstregerne

    Janneha... Jamen nu kan jeg jo gå igang med at prøve det . Så lærer jeg nok, hvordan jeg evt kan ændre på str og evt faconen, hen af vejen. Rom blev jo heller ikk bygget på een dag

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •