Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Alternativ til Kauni garn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2010
    Geografisk sted
    Thorsager
    Indlæg
    1

    Alternativ til Kauni garn

    Er nygynder i denne her verden, og virkelig brug for et råd fra alle jer erfarende kvinder.

    Har lige meldt mig til en hæklekurus i Aarhus og 14 dage. Der skal vi lære at hækle firkanter til et tæppe. På kurset vil der blive undervist i brug af Kauni garn, og man har mulighed for købe garnet med hjem til for 500 kr. Synes dter mange penge for et tæppe når man er nybegynder (kurset koster jo også at deltage i), så tænkte om i har nogle forslag til andre mærker jeg kan bruge og som er billigere i indkøb.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Uff det var dog skrækkelig dyrt at starte ud med
    Jeg tror også at jeg ville trække følehornene lidt tilbage hvis jeg skulle starte noget nyt til den pris
    Det er ikke sådan at du har opskriften på det tæppe som I skal lave?? For så ville du jo kunne gå ned i den lokale garnhandel og spørge dem om hjælp
    Men i princippet kan du jo bruge et hvilket som helst garn, det kommer jo bare an på hvor tykt/ tyndt du vil have tæppet
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #3
    marion Gæst
    kauni er jo egentlig en billig garn, men synes godt nok også, at det lyder som en lidt dyr pris når det nu hele er så nyt, tænker, at det vel er valgfrit om du vil købe. Hvis det er firkanter i skal lave, kan du så ikke lave til en pude til at starte med, er måske også et lidt stort projekt at starte med et tæppe tænker jeg, men bare et forslag :-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Jeg kan godt forstå du synesdet er dyrt. Jeg er selv igang med at hækle et tæppe af oldemorfirkanter, og jeg må indrømme at jeg for en gangs skyld har valgt at bruge akryl-garn. Det jeg har købt er fra Bilka - den der hedder bumbo, og den kan vist fås i brugsen også. Den ligger i 150 gr nøgler, som koster ca 33 kr stykket. Jeg har købt 10 nægler i forskellige farver, og regner bestemt med at der er garn nok til et helt tæppe.

    Knus MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hmm hvis du kan hækle så prøv lige at kigge her

    http://hundeuld.dk/opskrift%20index.html helt nederst på siden

    http://hundeuld.dk/oldemorslapper.html

    Og til oldemorsfirkanter kan ALT garn bruges, man få det tæppe som man køber garn til.
    Sidst redigeret af hundeuld : 03-01-2012 kl. 07:28
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    jeg kunne godt finde på at bruge billigt strømpegarn, der er uld i så det bliver varmt og nylon eller lign. der gør det slidstærkt....så holder tæppet i mange år!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •