Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Er det umuligt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Jan 2011
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    209

    Er det umuligt

    Jeg har en fin symaskine der har 24 sting muligheder som se på billedet

    Jeg tænker på at sy et tæppe med omridset af en lille hund, hvilket sting skal jeg bruge til det ??

    Og hvilken tusch kan man få som kan tegne hunden på tæppet, det er et stykke sort fleece (fleecetæppe).... Kan ikke opdrive nogen ting der kan tegne godt på sort....


    image.jpg

  2. #2
    mosehuset Gæst

    Er det umuligt

    Nej, det er det da ikke.
    Hvis du tegner motivet over på pergamentpapir og sidder det godt
    fast på stoffet med knappenål, så kan du fint sy på alle stregerne. Når du er færdig kan du nemt fjerne papiret igen.
    Det har jeg brugt meget for mange år siden. Du kan også ligge pladevat og et stykke stof på bagsiden, og så sy gennem alle lagene, så bliver motivet mere tydeligt ( fremhævet ).
    Med hensyn til valg af sting, så ville jeg vælge almindelig stikkesting, medmindre at din maskine kan noget som er beregnet til formålet.
    Jeg håber du forstår hvad jeg mener, ellers så spørg igen. Rigtig god fornøjelse.
    Jeg håber vi får det færdige resultat at se.

  3. #3
    nette strik Gæst
    Bentes metode er super ellers hvis du vil tegne.
    http://www.fjoelner.dk/visbillede.asp?vare=3437 ganske alm skole kridt kan bruges i mangel på andet.

    Hvilke sting du skal bruge er jo op til dig, hvordan du ønsker det skal se ud,
    lav en prøveklud,( et gammel stykke fleecestof ) brug forskellige sting, og se hvad du bedst kan lide.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Kan du ikke bruge hvidt kridt? Det har min mor altid brugt til at tegne mønstre op med (hvidt eller blåt skrædderkridt).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Jan 2011
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    209
    Tak for jeres gode råd, det vil helt klart blive brugt...
    Med hensyn til stingene så spørg jeg fordi stikke sting jo ikke kommer til at ses så tydeligt

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    En enkelt tilføjelse til de mange gode råd: Fleece er temmelig elastisk, så jeg tror at almindelige stikkesting springer i brug. På nogle maskiner er der et stikkesting hvor maskinen syr tilbage så det ser ud som om stinget er tredobbelt. Det giver en tykkere søm og så er den desuden elastisk. Ellers kan du bruge tætte siksak- eller tre-sting-siksaksting.
    Alternativt kan du stryge vlies på bagsiden - så kan stoffet ikke give sig - sy ovenpå det og klippe det overskydende af til sidst.

  7. #7
    mosehuset Gæst

    Er det umuligt

    Jeg tror ingerk har ret i det med tredobbelt stikkesting.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Jan 2011
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    209
    Hvordan ser det logo ud som viser det er 3 dobbelt sing

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2011
    Geografisk sted
    Djursland
    Indlæg
    42
    det ser ud til det er nr. 5 eller 6 der er 3 lll
    Alting er let, bare man kan det.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •