Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Decoupage - Bliver ikke tilfreds!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Decoupage - Bliver ikke tilfreds!

    Jeg er nybegynder med decoupage. Jeg er ved at lave nogle billeder på lærred til børneværelset, jeg laver en grundfarve, lakerer en firkant der passer med servietten med krakeleringslak, lader det tørre, maler ovenpå med en topfarve, lader det tørre, lakerer og påsætter servietten, og stryger forsigtigt ovenpå, men jeg synes ikke det bliver så glat som jeg vil have det! Det er som om at der er luftbobler og rynker selv om at jeg stryger forsigtigt og har lak over det hele!!! Nogen gode fif!???

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    øh............. har du krakkelering under din serviet.?

    Jeg forstår det sådan at der er en serviet i midten og noget krakkelering udenom?
    Så ville jeg sætte servietten på først og derefter lave "rammen"

    Når du sætter servietter på skal der være våd limlak som grundmaling. derefter maler du servietten på med limlak - start fra midten og mal ud mod kanten så du får alle luftboblerne ude - samme princip som når du tapeserer og glatter tapetten til
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77
    Ja, jeg har krakeleringslak under servietten, det giver en flot rustik effekt under servietten, som så skinder igennem. Har nu efterfølgende lavet endnu 2 og de blev faktisk meget bedre, men er ikke sikker på hvad jeg har gjort anderledes, måske øvelsen gav gevinst:-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    øvelse er altid en god ting ;)
    sidder selv med en papirstaske lige nu og var sikker på at det blev både den første og sidste, men efterhånden har jeg fået tavet på det så nu kører det bare
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du lavet noget du var tilfreds med, så vil vi da gerne se det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •