Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Startvanskelligheder ved hækling af legedyr

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43

    Startvanskelligheder ved hækling af legedyr

    Hej med jer :-)

    Jeg har købt en opskrift på en hæklet elefant som jeg rigtig gerne vil prøve at hækle. Men jeg synes det er rigtig svært at få starten til at fungere så jeg håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig.
    Jeg vedhæfter lige et par billeder så i kan se hvad problemet er.

    Man starter med 3 luftmasker som hækles sammen med en kædemaske i den første luftmaske. Derefter står der at man skal hækle 6 fastmasker og dem hækler jeg i midten af den ring der er blevet lavet. Så langt så godt.
    Billede1

    Herefter står der at man skal hækle lige op med fastmasker. Det forstår jeg sådan at man bare fortsætter med at hækle rundt og rundt i kanten af de fastmasker man lige har lavet. Og så kommer mit problem. Jeg har nemlig svært ved at holde styr på maskerne og hvor jeg skal stikke hæklenålen i og ender bare op med en klump af garn.
    Billede2

    Hvad gør jeg forkert? Jeg håber der er en der har overskud til at skære det ud i pap for mig og rigtig gerne i billeder hvis det kan lade sig gøre. Jeg vil være evigt taknemmelig! :-)

    Mvh Blue

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hejsa

    Når du er færdig med første runde, plejer jeg at stoppe med en kædemaske, og første fastmaske er lig med luftmaske.

    Held og lykke
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Aug 2010
    Geografisk sted
    Sydfyn
    Indlæg
    21
    På youtube er der mange gode videoer der fint viser stort set alle teknikker i hækling.... KLIK HER

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43
    Ah super, dem må jeg lige kigge på :-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •