Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: En varm garn?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2011
    Geografisk sted
    Højbjerg
    Indlæg
    16

    Spørgsmål En varm garn?

    Hejsa i stuerne...

    Min datter er lige flyttet 11 mdr til Australien, og staklen fryser da det lige nu er vinter Down Under og kun omkring de 5 grader om natten i huse som ikke er isoleret som her i Dk

    Derfor vil jeg gerne hækle et tæppe hun kan lægge over sin dyne, og som er meget varmt.
    Men af hvad? Normalt ville jeg bruge en uld, men hun har samtid en sart hud og synes at uld kradser. Findes der en meget blød uld (gerne en kraftig) som er til at betale sig fra?
    Eller har i andre ideer?

    Jeg er ikke så meget inde i de tykkere ell. varmere garner, da jeg normalt hækler i finere garn.

    På forhånd tak
    /Tinna
    / mrsRappe

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    alpaca er varmere og stærkere end uld og kradser ikke.
    du kan jo prøve, at søge på nettet ang. priser og tykkelse
    og du kan jo evt, hækle med to tråde hvis du synes det skal være tykt,
    men det er ikke nødvendigvis tykkelsen, der gi´r varmen, slet ikke når, det er alpaca.
    kinoll

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Bilka har en Bumbo-uld, der kan strikkes/hækles på pinde 4-4½ og hvis det skal være lidt løst i det, gerne 5, og den der til at betale. Har strikket nogle børnetrøjer i det, og den er rigtig dejlig varm og blød. Der er af og til tilbud på garn i Bilka med - 33%

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    dk garn har tilbud på alpaca.
    Mvh. Marianne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg ville nok vælge en anden løsning nu og her da det jo tager tid at lave sådan et tæppe, at købe en uld dyne, de er jo til at betale dernede, der er stof uden om ulden, så den kommer ikke i nærheden af kroppen, og den er rar både når det er koldt og varmt, siger en der har brugt dem i de sidste 11 år
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg ville nok vælge en anden løsning nu og her da det jo tager tid at lave sådan et tæppe, at købe en uld dyne, de er jo til at betale dernede, der er stof uden om ulden, så den kommer ikke i nærheden af kroppen, og den er rar både når det er koldt og varmt, siger en der har brugt dem i de sidste 11 år
    Enig med Hundeuld. Og så kunne du jo hækle et fint, tyndere tæppe til at lægge ovenpå bare som pynt.
    Sidst redigeret af Enya : 26-07-2011 kl. 11:20 Årsag: Tastefejl

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2011
    Geografisk sted
    Højbjerg
    Indlæg
    16
    Tusind tak for hjælpen piger
    Jeg vil fluks se på jeres ideer.
    / mrsRappe

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Af erfaring (har selv boet i Australien i et år) med en meget dejlig mor hjemme som ville sende mig ting, har jeg lært følgende;
    • Portoen er dyr!
    • Posten kommer ikke altid frem og sjælent hel... (jeg fik bl.a. sendt en cykelhjelm og den var ødelagt da den kom frem!!)
    Så jeg ville nok vælge at købe en ulddyne som Hundeuld foreslår.. og så tjekke nutidens portopriser om det kan betale sig andet... Og forberede dig på at posten måske ikke kommer frem.. (KAN være anderledes i dag.. er nogen år siden.. men....)
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •