Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 33

Emner: Missemors håndarbejder 2011, nyt indlæg 169 - 17.12.

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik svigerdatter Ida og jeg syet den dåbskjole som hun gerne vil have skal bruges i deres familie fremover. Hun elsker broderianglaise, men ikke den traditionelle type med hulmønster, så vi fandt noget med "Baby" på. Det er meningen at der skal broderes navne og datoer på efterhånden som den bliver brugt, og til det formål fandt vi noget andet broderianglaise, som faktisk er en et køkkengardin der kan købes i metermål, hvor der øverst er en række huller til en gardinstang. Vi har brugt det nederste, hvor der samtidig er en flot bølget afslutning, og så kan der broderes navne mellem "rækkerne".

    Til mønstret var der både en lille hjelm og en kyse, og dem har vi syet begge to, det kunne jo være at der kom en pige sidenhen i familien. Nu er der ingen sløjfe på, for hvert barn der bliver døbt, skal have sin egen personlige sløjfe. Det skal være en bred een, med lange bånd, der hæftes midt på, øverst oppe. På ærmerne hæftes et tyndt bånd i samme farve som sløjfen , så den kan bindes til. Der kan jo være både "tykke og tynde" børn og arme, så den jo helst være fleksibel. Båndene i hjelm og kyse skulle sys med i processen, så dem lavede vi hvide.

    Om nogle måneder kan den i brug første gang, jeg skal nok lægge lidt billeder ind til den til.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •