Den her mail fik jeg tilsendt og bedt om at sende den til 10 andre, jeg lægger den herind til jer alle, så kan i sende den videre til 10 andre, så det bliver almindelig kendt.

HVORDAN KAN DU KENDE ET SLAGTILFÆLDE ?


En neurolog siger, at hvis han får en slagtilfælde-patient indenfor 3 timer, kan han helt afhjælpe skaden ved et slagtilfælde. Helt . . .

Han siger, at tricket er at genkende, diagnosticere og få patienten til lægebehandling indenfor 3 timer - hvilket er svært.



KEND ET SLAGTILFÆLDE :



HUSK DE 4 TRIN : S - L - A - G :



Nogle gange er symptomerne ved et slagtilfælde svære at identificere. Desværre betyder denne mangel på viden ulykke. Nogen gange kan patienten få alvorlig hjerne-skade, når vidner ikke kan genkende symptomerne.



Nu siger læger, at vidner kan genkende et slagtilfælde ved at stille 4 simple spørgsmål :



S - bed patienten om at SMILE

L - LYD - bed patienten om at tale - udtale en simpel sætning - klart

A - løfte begge ARME



Hvis hun/han har besvær med enhver af disse opgaver, RING OMGÅENDE ALARM og forklar symptomerne.



G - GAB - bed patienten om at stikke tungen ud. Hvis tungen er 'skæv' - hænger til den ene side, er det også indikation af slagtilfælde.



En cardiolog siger hvis alle, der får denne mail, sender de videre til 10 personer, kan vi være sikre på, at redde mindst ET menneskeliv.



Jeg har gjort mit, hvad med dig ?