Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Mer' end 1000 ord...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Mer' end 1000 ord...

    Jeg sidder med en opskrift på engelsk med en forfærdelig masse ord i. Og jeg har lidt mine tvivl om, om jeg kommer til helt at forstå meningen med dem, selvom jeg kan oversætte og der er fine forklaringer til forkortelserne.

    Modsat skulle jeg allerførst lære at slå masker op til magic loop strikkede sokker fra tåen. Der fulgte billeder med ordene. Så selvom enkelte sprogmæssige vendinger kunne opfattes forskelligt af mig, så gik metoden meget hurtigt ind på lystavlen. Og jeg tror ikke, jeg skal bruge mange gange, før den ligger helt fast derinde. Og koncentrationen var i top.

    Herinde på vores Rokken ligger også en hel del fotovejledninger efterhånden. Selvom jeg ikke altid lige har brug for eller kommenterer, når der kommer en ny en af slagsen, så "brænder" billederne sig fast i underbevidstheden. Og når så jeg støder på en, der har brug for en vejledning, så dukker der noget op i min hukommelse, som jeg har set... Det gør der ikke på samme måde med ord alene.

    Fotovejledninger frister også til at gå nye veje. Mere end en enkelt gang, har jeg prøvet noget andet end vanligt. Ja jeg kunne ikke lade være, selvom jeg egentlig ikke lige havde brug for en ny hobby Lige nu kan jeg huske en engel og en trold i cernit, et nålefiltet får og en "trekantet" æske foldet af ½ A4.

    Derfor vil jeg gerne sådan helt uopfordret sige tusind tak til jer, der lægger tid og energi i at lave fotovejledninger. Det gør SÅ stor en forskel og er med til at udbrede kendskabet til forskellige former for håndarbejder

    Det kniber ofte med min tid. Men jeg har lovet mig selv, at jeg også vil prøve at få tid til at lave fotovejledninger til nogle af mine hobbies i år, hvis der ikke allerede er sådan en.
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Zep. Det bliver spændende at se, hvad du får gang i, for lige pludselig går det stærkt, og du vil ikke tænke over sprogbarrierrerne når der er gået et stykke tid. Det er en gave med illustrationer og billeder for alle os, der er visuelt orienterede. Sådan kom jeg også igang med de engelske opskrifter, og idag tænker jeg ikke over det længere - men det er en kæmpe hjælp, når der er billedserier med til teksten stadigvæk.
    Så jeg kan bare sige: gå i krig med opgaven, og giv ikke op, der er altid een eller anden, der kan hjælpe videre.
    Strikke Marie

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •