Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Sjal lavet af stof og garnrester

  1. #1
    Dyssen Gæst

    Sjal lavet af stof og garnrester

    Jeg er slet ikke sikker på at dette er det rigtige underforum men det var det jeg lige umiddelbart kunne forestille mig kunne have noget at gøre med det jeg søger.

    I forbindelse med en aktivitetsopgave på min uddannelse er min læsegruppe og jeg stødt på noget som jeg ikke kender navnet på.

    Jeg prøver at beskrive:

    En stor firkant af et eller andet ukendt materiale hvorpå man, på halvdelen placerer en masse stofrester og bånd og garnrester.
    Den anden halvdel af firkanten foldes over stof-resterne og der syes grundigt på kryds og tværs.
    Herefter lægges det hele i vand over natten og dette opløser det materiale som stof og garnrester blev lagt på.

    Vi fik det beskrevet af en kvinde i en hobbyforretning og det lød eksotisk nok til at vi kunne tænke os at bruge det i vores opgave, forudsat vi kan opstøve mere information om det.

    Er der mon nogen her der kan hjælpe?
    Evnt. med et navn eller betegnelse.

    På forhånd tak

    Trine

  2. #2
    lis ai Gæst
    Materialet er "forsvindingsplast" og på et tidspunkt blev det forhandlet af Panduro.
    Men prøv at google det.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Det bli'r vist også kaldt Soluvlies. God fornøjelse med projektet.
    Mvh. Mormal.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Du kan få det som plast i 2 tykkelser og som hvidt stofligende soluflies. Mener at huske stof og stil har det.
    Så lægger i stoft strimler, garn, tråd, uld, perler på snor, ja hvad i nu kunne tænke jer.
    Det hele syes sammen på kryds og tværs mange gange, da det jo er sytråden der holder det hele sammen når plasten er væk. Det tager ikke ret lang tid at opløse plasten,
    God fornøjelse.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Knhobby Se meddelelser
    Mener at huske stof og stil har det.
    Jeps, mener også jeg så det sidst jeg var dernede.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Birgitma Gæst
    Jeg har købt det i stof 2000

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Almanakke 2010 har en opskrift med forsvindingsplast..
    Du kan se denne i indlæg 52 som HUndeuld har fundet link på...


    God fornøjelse..

    Håber at se masser af billeder af jeres projekt..
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  9. #9
    Dyssen Gæst
    Tusind tak for hjælpen.. jeg går straks igang med at undersøge. Jeg har netop nogle trælse dage med mave-influenza, derfor det sene svar.

    Jeg læser til Ergoterapeut og opgaven er en såkaldt aktivitetsanalyse hvor vi skal planlægge og analysere og udføre en aktivitet som vi ikke har før-kendskab til. Med henblik på at kunne gøre det sammme for en person med en funktionsnedsættelse. Vedkommende ville, i den situation, ikke have før-kendskab til at udføre en ellers kendt aktivitet, med den pågældende funktionsnedsættelse.

    Produktet er derfor på sin vis sekundært. Men vi faldt for idéen som blev præsenteret pr tlf af en ejer af en hobby-butik i Oksbøl (tror jeg). Hun kendte ikke umiddelbart navnet på materialet.
    Jeg vil gerne poste billeder af vores resultater. Vi er selv meget spændte på det.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Det lyder som et rigtigt spændende projekt...glæder mig til at se og høre mere
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •