Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 35

Emner: Keyhanger flettet læder

  1. #1
    Sorentk Gæst

    Keyhanger flettet læder

    Hej allesammen,

    Ved ikke om jeg i sig selv er en atypisk bruger Rokken.dk, men da min økonomiske situation (studerende) ikke giver plads til store gaver, vil jeg selv lave dem.

    Jeg vil sindsygt gerne lave en en keyhanger i læder som set på billedet.
    Nogle der kan hjælpe med hvordan jeg lige kommer i gang med det?

    På forhånd tak.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    velkommen på rokken

    Du er bestemt ikke en atypisk bruger. ALT håndarbejde er mere end velkomment herinde (og mange af os andre er også fattige som kirkerotter )

    Umiddelbart ser de der keyhangere rimeligt lette ud, at lave, men jeg ved desværre ikke, om materialerne til det er dyrt (jeg laver nemlig ikke selv sådan noget)

    Men bare vent, for om lidt, så får du en masse gode råd af andre dygtige Rokkere - (hi hi...bare se hvor hurtig mormal var)
    Sidst redigeret af bubbihund : 09-11-2010 kl. 20:26 Årsag: Mormal var hurtigere end mig :o)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    du kan købe materialerne hos www.cchobby.dk.
    Så vidt jeg husker både i alm, materiale og også sølv hvis det skal være ekstra flot.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Sorentk Gæst
    mormai: de links du sender ser gode ud, er dog i tvivl om det er den teknik jeg skal bruge (synes jeg kan huske jeg har flettet sådan engang i håndarbjede, faktisk), da den helst skal være så rund som mulig.

    knhobby: har kigget på www.cchobby.dk, men som sagt er jeg helt nybegynder til sådan noget (har dog en del flair for fletning og sådan) så ved virkelig ikke hvor jeg skal lede. Jeg bor desuden i Århus, så kan være der er nogle butikker jeg kan købe i det i, i stedet for at skulle bestille hjem fra nettet.

  6. #6
    lis ai Gæst
    Du kan købe rund lædersnor der er flettet i Panduro.

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Sorentk Se meddelelser
    Hej allesammen,

    Ved ikke om jeg i sig selv er en atypisk bruger Rokken.dk, men da min økonomiske situation (studerende) ikke giver plads til store gaver, vil jeg selv lave dem.

    Jeg vil sindsygt gerne lave en en keyhanger i læder som set på billedet.
    Nogle der kan hjælpe med hvordan jeg lige kommer i gang med det?

    På forhånd tak.
    Jeg har et par mindre piger (2 - 14 år) i familien og der er nogle af dem der har fået sådan en keyhanger i flettet plasticsnor fra veninderne. De er altså festlige at se på. Og for det ikke skal være løgn har min niece lavet en til mig til min USBnøgle så jeg kan have den om halsen ????? (Den er smaddergod til fiskestang når den ligger på bunden af tasken) :-)

    Plastiksnøre i meget tynd udgave kan fås i de der Extrabutikker

  8. #8
    Sorentk Gæst
    Jeg tager i Pandura senere i dag, og ser hvad de har af spændende ting og sager :) Jeg er dog mest interesseret i selv at flette snoren - kan ikke helt beskrive hvorfor, synes bare det gør keyhangeren lidt mere personlig. Har kigget på de flettesider 'mormai' postede, men ser ud til at de bliver "flade" og ikke sådan runde som ønsket - håber i kan hjælpe :)

  9. #9
    Rysse Gæst

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=23859
    inspiration og materialer

    http://www.cchobby.dk/Pages/ArticleTag.aspx?tag=smykker
    mere inspiration med vejledning

    pris lædersnørre 1mm 50 kr for 10 m. hos cchobby
    4,5 m hos panduro koster 54,oo
    så det kan hurtig betale sig at købe over nettet
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •