Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: sammensyning af tæppelapper

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    århus, tilst
    Indlæg
    11

    sammensyning af tæppelapper

    Hej
    Jeg er ved at strikke lapper af alle mine garnrester. Desværre springer farverne i rigtig mange retninger og jeg er bange for at det bliver ret farveforvirret. Det er ikke et kæmpe problem, da det skal sendes til Mother Teresas hjælpearbejde i Indien og jeg håber det handler mere om varme end om matchende farver. Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på om i har nogle gode råd til at få det hele til at gå lidt pænere sammen. Jeg tænker evt på at sy det sammen med en ret kraftig synlig søm i fx sort eller sådan noget? mon det kan virke? Og har I så forslag til hvordan jeg får lavet sådan en søm. Der skal også hækles en kant, der skal være med til at gøre tæppet stærkt. Måske man kan udnytte den...? Hjælp... :)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Du kunne jo også hækle dem sammen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    århus, tilst
    Indlæg
    11
    Inde på hjemmesiden, hvor der ligger vejledning til strikningen, står der at det ikke er en fordel at hækle lapperne sammen, men jeg ved ikke hvorfor...

  4. #4
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af matilde Se meddelelser
    Inde på hjemmesiden, hvor der ligger vejledning til strikningen, står der at det ikke er en fordel at hækle lapperne sammen, men jeg ved ikke hvorfor...
    Det kunne være fordi man er bange for at en hæklet sammenhækling ikke er så holdbar. De skriver jo at det skal være solidt sammensyet.
    Ellers kunne muligheden være at du strikker firkanterne sammen med en bundfarve, så du mindsker farveforvirringen lidt.
    Altså slutter en firkant med en bundfarve og strikker den sammen med næste firkant.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •