Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 99

Emner: strikkeringe

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Jeg har lige lånt denne bog http://avformshop.dk/bog__strik_uden...l?cat_id=38363 på biblioteket, måske den er noget for nogen af jer.
    Målgruppen er børn, som strikker på strikkeringe, men jeg synes som nybegynder, det var rart at se nogle forskellige strikkemåder lavet som fotoserie
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Hej!
    Er der opskrifter på dansk?
    Jeg har strikket benvarmere og håndledsvarmere på den blå ring.
    Men jeg tror jeg gør det forkert. Jeg lægger en tråd, og løfter maskerne af, en en efter en. Så bliver det hele glat. Kan man ikke lave vrangmasker og rib?
    V.h. Betteklaus 9210

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Yo Betteklaus

    Jeg har lagt links ind her fra Panduro og på dansk. Gratis download

    når du har downloaded et af hæfterne ..vises hvordan man strikker vrang..scroll næsten helt ned ..fine billeder viser det

    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...keringe&page=2

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jo, Betteklaus!

    Gå til besked nr. 11 i min tråd om strikkeringe. Der har jeg prøvet på at forklare, hvordan man strikker vrang. Ribstrik er jo bare 1 eller flere masker ret og 1 eller flere masker vrang (skiftevis).

    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...n+pinde&page=2

    I øvrigt vil jeg forslå Hundeuld/Klasus at lave en underafdeling under "håndstrik" og bare kalde den "Strikkeringe". Så kan vi samle alle vores strikkering tråde der.
    Jeg har også tænkt på, at lave en tråd - kun med "brugsanvisning"/forklaring om, hvordan man f.eks. stikker ret, vrang og andre gode råd om at strikke på strikkeringe.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Tak for de seneste indlæg med links. Der er godt nok mange gode opskrifter.
    Jeg har rigtig fået gang i ringene igen, men for tiden bliver der udelukkende strikket varmestuestrik.

    Halstørklæder...halstørklæder og halstørklæder.

    Måske jeg skulle variere lidt med en lille dukke eller noget anden jeg ikke har prøvet før.
    Jeg syntes de der halstørklæder bliver lidt ensformigt i længden
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du kan da også strikke huer på dine strikkeringe, Snuggi!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du kan da også strikke huer på dine strikkeringe, Snuggi!
    Jeps det gør jeg skam også. Men jeg fik at vide, at der var lidt mangel på halstørklæder i varmestuekasserne, så jeg tænkte at det var lidt hurtigere at lave på strikkeringe. Derfor er det førstepriotet. Men der bliver også lige strikket en hue i ny og næ, for at vareiere arbejdet lidt.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    hejsa...

    jeg syntes de er for dyre i panduro... da vi har en butik her i Horsens hvor man kan få 4 ringe i 4 størrelser til 200kr...

    så hvis der er nogle der gerne vil have sådan et sæt kan jeg godt hjælpe med at købe dem og sende dem med posten:....

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Snuggi Se meddelelser
    Jeps det gør jeg skam også. Men jeg fik at vide, at der var lidt mangel på halstørklæder i varmestuekasserne, så jeg tænkte at det var lidt hurtigere at lave på strikkeringe. Derfor er det førstepriotet. Men der bliver også lige strikket en hue i ny og næ, for at vareiere arbejdet lidt.

    Du kunne jo også lave halsedisser (rør til at have om halsen istedet for et halstørklæde) på dine største strikkeringe. Der skal du jo bare strikke rundt og rundt til de er lange nok (ca. 18 - 20 cm). De behøver ikke at være så lange, at man også kan tage dem om hovedet.

    Ja, Lolau! Der er jo ingen grænser for, hvad man kan lave på sine strikkeringe. Det er vist kun fantasien, der sætter grænsen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Da jeg købte mine var de også meget dyre her hjemme, så jeg har købt mit første sæt i USA, og et sæt ringe til luffer har jeg købt i England.

    Men 4 ringe til 200kr. lyder heller ikke så dumt, i forhold til de priser der var den gang jeg købte.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •